خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اجرای طرح فرآوری گیاه کینوا برای اولین بار در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۵۰

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: طرح فرآوری گیاه کینوا برای اولین بار در خراسان رضوی در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از بردسکن، مجیده هزاره در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: این طرح مورد تصویب قرار گرفته است و از سال آینده به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان بردسکن توانست علی رغم کمبود اعتبارات در حوزه طرح های آبخیزداری ، ریزگردها و عملیات نهال کاری بیشترین اعتبارات را جذب کند. 

وی با بیان اینکه در طول هفته منابع طبیعی بیش از 20 برنامه برگزار می‌شود، گفت: تمامی اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی به صورت زیر ساختی است و کارهای انجام شده  دیدی در منظر عموم ندارد و به این لحاظ  منابع طبیعی  مظلوم واقع شده است.

وی به کشف 2 تن و 800 کیلوگرم گیاه مرتعی کما در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی‌ها متاسفانه این گیاه جز گیاهان رو به انقراض است.

وی با بیان اینکه سطح مراتع شهرستان 770 هزار هکتار است، گفت: وضعیت‌جنگل‌های کاسف و هدک در شهرستان نگران‌کننده است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن از اجرای عملیات نهال کاری در سطح 420 هکتار از منطقه الله آباد در بخش شهرآباد خبرداد و گفت:  در طول هفته منابع طبیعی 30 هزار اصله نهال در سطح روستاها و در طرح  کمربند سبز کاشت  می‌شود. 

هزاره با اشاره به کمبود نیرو و خودرو و پراکندگی حوزه استحفاظی این اداره از اجرای طرح های مشارکتی همیاران طبیعت خبرداد و گفت: با هدف  دیده بانی بهتر و جلوگیری از تخریب مراتع توسط افراد سودجو برج مراقبت ماهواره ای در  دو نقطه از مناطق کویری شهرستان نصب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز