خبرگزاری کار ایران

شالچیان خبرداد:

اسکان 24 هزار زائر و مسافر نوروزی در مراکز اسکان موقت

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۸۳۶

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از آماده‌سازی ظرفیت اسکان موقت 24 هزار زائر و مسافر نوروزی در مراکز اسکان موقت خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، نرگس شالچیان با بیان این مطلب در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه‌های کشوری و استانی که در سالن شهدای شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه نوروز 98 برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته تا مهیای حضور زائران و مسافران نوروزی در مشهد باشیم. در این راستا، آماده اسکان موقت 24 هزار زائر در مراکز اسکان موقت هستیم و 4000 نفر اسکان اضطراری پیش‌بینی شده و 17000 نفر ظرفیت اسکان در شب نیز فراهم آمده است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های تخفیف‌دار در مراکز اطلاعات سفر و راهنمای زائر ارائه می‌شود، افزود: رسالت اصلی شهرداری در حوزه اسکان نیست. گرچه 30 درصد ظرفیت‌های موجود کاهش یافته و امسال نیز این روند ادامه دارد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اما در عوض با همکاری مراکز اسکان ارزان قیمت، در مراکز اطلاعات سفر و مرکز اسکان غدیر رزرواسیون به گونه‌ای انجام می‌شود که ساماندهی بهتری داشته باشیم.

شالچیان با اشاره به اینکه امسال مراکز اطلاعات سفر و راهنمای زائر به 27 پایگاه می‌رسد، گفت: علاوه بر این یک مرکز نیز در پایانه مسافربری افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه نیروهای راهنمای زائر، بیان کرد: همچنین دوره‌های مشابه‌ای نیز برای تعداد 500 تاکسیران در حریم نور برگزار شده است تا شیوه میزبانی را به درستی ادا کنند.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به اجرای طرح شهروندان میهمان‌نواز حریم رضوی اشاره کرد و گفت: با این فراخوان تعدادی از شهروندان اعلام آمادگی کرده‌اند و پس از دریافت آموزش‌های لازم، در ایستگاه‌های استقبال از زائران به استقبال و خوش آمد گویی می پردازند.

شالچیان به رونمایی از سوغات خاص مشهد در نوروز 98 اشاره کرد و افزود: این سوغات با استفاده از ظرفیت‌های مشهد که دارای قدمت است، ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز