خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

ایران در جایگاه شانزدهم تولید علم جهان قرار دارد/ آغاز رویکرد دانشگاه جامعه محور

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۱۳۶

وزیر علوم با بیان اینکه رشد بیش از پیش علمی کشور مستلزم ایجاد هم‌افزایی دانشگاهی است، گفت: خوشبختانه ایران در جایگاه شانزدهم تولید علم در جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در مراسم بزرگداشت سی سالگی تأسیس دانشگاه یزد اظهار داشت: دانشگاه یزد یکی از دانشگاه های مهم است و ظرفیت های خوبی از نظر انجام پژوهش ها و آموزش دانشجویان دارد و از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است.

وی با تاکید بر توسعه واحدهای دانشگاهی از طریق ایجاد شبکه‌ های علمی ادامه داد: علوم به سرعت گسترش و تحول پیدا می‌کنند و قدرت ‌های وسیع نظیر قدرت های اقتصادی یکی از کاربردهای علم در توسعه جوامع است.

غلامی ایران را به عنوان مهد دانش و دانشگاه معرفی کرد و افزود: ایران رتبه 16 تولید علم در دنیا را به خود اختصاص داده و طی 40 سال گذشته بسیاری از دستاوردهای دانشگاهی ایران رقم خورده است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش نیروهای بومی و داخلی در انجام امور کارشناسی کشور اضافه کرد: تربیت نیروهای تخصصی در رشته ها و گرایش های مختلف برای جذب از سوی نهادها و دستگاه ها و کارآفرینان از سوی دانشگاه های کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توجه ویژه به موضوع کارآفرینی از سوی این وزارتخانه و دانشگاه های سراسر کشور تصریح کرد: این مهم در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته که با حمایت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های کشور در حوزه کارآفرینی بیان داشت: وجود 43 پارک علم و فناوری در کشور همچنین ایجاد 190 مرکز رشد در حوزه دانشگاه‌ های وزارت علوم از جمله ظرفیت های موجود برای تقویت کارآفرینی به شمار می رود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مهمترین محورهای وزارت علوم برای اجرای اهداف و تحقق آن ها را توجه به نسل چهارم دانشگاه ‌ها برشمرد و گفت:  توجه به ارتقای صنعت، حل چالش‌های پیش رو به ویژه در شرایط تحریم، راه‌اندازی خوشه ‌های علمی در دانشگاه ‌ها اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی اظهار نظر دانشگاهیان در امور توسعه ای و زیربنایی کشور را مطلوب و مبارک دانست و عنوان کرد: چنین مواردی آغاز رویکرد دانشگاه جامعه محور در کشور است که نشان از رشد و بالندگی علمی و فکری در کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز