خبرگزاری کار ایران

در استان مرکزی صورت گرفت؛

دستگیری نوجوان 16ساله سارق حساب های بانکی

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۶۸۱

نوجوان 16 ساله‌ای که اطلاعات حساب 100 کاربر را به سرقت برده بود در عملیات پلیس فتا استان مرکزی دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مدتی پیش به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت مبلغ 120 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
سرهنگ آنقی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که این فرد در یکی از کانال های تلگرامی، ‌تبلیغی از فروش شارژ تلفن همراه با قیمتی پایین را مشاهده کرده و بدون توجه به اصول اولیه امنیت سایبری، برای پرداخت مبلغ شارژ به درگاه جعلی بانکی هدایت شده و اطلاعات حسابش به سرقت می رود و فرد کلاهبردار بعد از مدتی این مبلغ را از حسابش برداشت می‌کند.
 
وی اضافه کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسی پلیس فتا، سرانجام متهم که نوجوان 16 ساله اهل و ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور بود، شناسایی شد و در بررسی سوابق او مشخص شد که این نوجوان دارای اسم هکری بوده و در زمینه هک و نفوذ در فضای سایبری فعالیت دارد.
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری متهم با هماهنگی مرجع قضایی خبر داد و تصریح کرد: فرد دستگیر شده با مشاهده اسناد و مدارک موجود در پرونده به برداشت غیرمجاز 300 میلیون ریال از حساب افراد مختلف در سطح کشور اعتراف کرد و مشخص شد که او اطلاعات حساب 100 کارت‌بانکی به همراه رمز دوم و سایر مشخصات اطلاعات حساب را جمع‌آوری‌ کرده است.
 
 آنقی در پایان گفت: متهم با تشکیل پرونده  برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تاکید کرد: کاربران اینترنت، هیچ‌گاه خریدهای خود در بستر اینترنت را از طریق صفحات و سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی ندارند، انجام ندهند.
 
شهروندان به‌هیچ‌عنوان رمز دوم خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به‌صورت دوره‌ای رمز اول و دوم کارت‌بانکی خود را تغییر دهند و حتماً سرویس پیامک بانک خود را فعال و در صورت انجام تراکنش‌های ناشناس از حساب سریعاً رمز اول و دوم کارت‌بانکی خود را تغییر دهند.
 
شهروندان گرامی در صورت مشاهده تراکنش‌های مشکوک حساب بانکی خود مراتب را سریعاً به بانک موردنظر اطلاع داده و در صورت برداشت غیرمجاز از حساب خود موضوع را از طریق بخش ارتباطات مردمی  سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir  با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند. 
 
پلیس فتای استان در چند سال گذشته در رتبه نخست کشف جرایم سایبری در کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز