خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار یزد:

بزودی کسب و کارهای سنتی بی اثر خواهند شد/ضرورت جهت‌دهی ایده‌ها به سمت صنعت استان

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۱۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و کسب و کارهای دانش بنیان گفت: کسب و کارهای سنتی به زودی بی اثر خواهند بود و باید مشاغل نوین ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی زینی و‌ند در نشست کسب و کارهای نوپا با محوریت معرفی کسب و کار هوشمند به صندوق ‌های سرمایه گذاری اظهار داشت: کشورهای پیشرفته دنیا چه در اروپا و چه در شرق آسیا به‌رغم نداشتن ایده های بومی در حوزه فناوری موفق بود‌ه‌اند.

وی توجه به ایده های نوین و استارت آپ ها را به منظور رونق کسب و کار ضروری دانست و ادامه داد: کسب و کار نوین یک ضرورت در دنیای امروز است و یکی از راه های ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری هم اهمیت بخشیدن به دنیای کسب و کار است.

زینی وند اضافه کرد: برای بالا بردن ظرفیت تولید و اشتغال در دوران رکود، توجه به کسب و کارهای مبتنی بر دانش و ایجاد بستر مناسب برای رشد و توسعه آن بسیار مهم است و می تواند اتفاق های مبارکی را در زمینه تولید و اشتغال فراهم کند.

وی عنوان کرد: چنانچه تصمیم‌گیران روی ایده‌های کاربردی جوانان و نوآوری‌ های آنها سرمایه‌گذاری کنند موفقیت و امنیت را به همراه خواهد داشت و از سویی باید قوانین تسهیل گری را به این سمت هدایت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خواستار جهت دهی ایده‌های نو به سمت صنایع استان و گفت: لازم است تا از سرمایه‌ های خرد در راه حمایت از ایده‌های نو و کسب و کارهای دانش بنیان حمایت بیشتر و جدی تری صورت گیرد .

وی تصریح کرد: این نوع فعالیت ها در صورت حمایت و سرمایه گذاری قطعا هم سود بیشتری دارند و هم انگیزه ای بیشتر برای جوانان نخبه است .

زینی وند با بیان اینکه کسب و کارهای نوین که با گسترده شدن دامنه استفاده کنندگان از اینترنت، ایجاد و بر فراز خلاقیت و ایده ها شکل گرفته خاطرنشان کرد: فضای مجازی به عنوان یک ابزار کاربردی در اختیار نخبگان است که برای توسعه بیشتر باید تسهیل قوانین و شفافیت را مورد توجه داشت.

وی بیان داشت: دنیای امروز در تسخیر فضای مجازی است و این فضا قدرتی است که منجر به پاسخگویی مسئولان می‌شود و از این راه می‌توانید مطالبه‌گری داشته و خواهان تسهیل قوانین و ایجاد شفافیت باشید .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار تصریح کرد: شفاف سازی ردیف های بودجه، آزادی گفتمان، قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، میز خدمت الکترونیک و بسیاری ‌اقدامات دیگر در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده و باید بدانیم که اجرای چنین فعالیت‌هایی در یک کشور در حال توسعه بسیار سخت بوده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز