خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز :

معرفی بزرگان منجر به توسعه پایدار شهری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۷۲۰

شهردار شیراز معتقد است که پرداختن و معرفی بیشتر بزرگان می‌تواند منجر به توسعه پایدار شهری و شکوفایی اقتصادی شود.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در آیین نکوداشت خواجوی کرمانی بازتعریف سرمایه‌های غنی ادبی، فرهنگی و هنری شیراز را در عرصه مدیریت شهری ضروری دانست و افزود: رویکرد مجموعه مدیریت شهری به شیراز مبتنی بر داشته‌های غنی ادبی، فرهنگی و هنری این شهر با تکیه بر شعار شیراز باید شبیه شیراز باشد است، چون معتقدیم آنچه شیراز را از سایر کلانشهرها متمایز می کند نه ساخته های فیزیکی بلکه فرهنگ و ادب این سرزمین است.

شهردار شیراز یکی از رویکردهای مجموعه مدیریت شهری را رویدادمحوری دانست و گفت: با برگزاری رویدادهای فرهنگی همچون آیین نکوداشت یادروز خواجوی کرمانی تلاش داریم شیراز را به شهر برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی و گردشگری تبدیل و اقتصاد این کلانشهر را متحول کنیم. برنامه پنج ساله شیراز نیز بر این نقطه کانونی تمرکز دارد که شیراز به شهر برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم طی سال‌های آتی این آیین را به صورت گسترده تر و در سطح ملی و بین المللی برگزار کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به حضور شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری کرمان در این آیین گفت: درصدد هستیم تفاهم نامه ای به منظور توسعه روابط فرهنگی شیراز و کرمان منعقد کنیم و روابط این دو کلانشهر را بیش از پیش بسط دهیم.

اسکندرپور خطاب به حاضرین در این آیین تاکید کرد: شیراز با توجه به ارزش های درونی و بیرونی، هم اکنون نیز یک هویت ملی برای ایران و یک نام بلند آوازه برای جهان است  و به تمامی نیک اندیشانی که به فرهنگ، تاریخ، ادب و هنر عشق می ورزند، تعلق دارد.

شهردار شیراز ضمن تشکر از حضور فرهنگ‌دوستان و هنرمندان در آیین نکوداشت خواجوی کرمانی عنوان کرد: خواجوی کرمانی دیگر مهمان شیراز نیست بلکه خود صاحبخانه است و جزء داشته های غنی این کلانشهر و سرمایه عظیم فرهنگی آن محسوب می شود. این شهر با خواجوی کرمانی دلپذیرتر شده و گنجمان، دیارمان و خاکمان را خواستنی تر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز