خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه ۹۱-۹۲:

توجه به کیفیت در انتخاب دانشجویان نمونه سال گذشته / نمونه‌های امسال شهریور معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۵۹۱

«کشور ایران با داشتن بیش از ۱۰ میلیون نفر فارغ‌التحصیل سرمایه کافی را برای به نتیجه رساندن اقتصاد مقاومتی در اختیار دارد. / امیدواریم بتوانیم با اصلاح آیین‌نامه‌ها و بهبود آن‌ها شاهد بهبود کیفیت دانشجویان نمونه باشیم.»

در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ۴۲ دانشجوی نمونه دانشگاههای وابسته به وزارت علوم و ۲۵ دانشجوی دانشگاههای علوم پزشکی تجلیل شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به انتخاب ۴۲ دانشجوی نمونه دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم گفت: ‌ ۲۶ نفر یعنی۶۰ درصد این دانشجویان منتخب از مقطع دکتری هستند، این در حالی است که در سال ۱۳۹۱، ‌۵۰ درصد و در سال ۱۳۹۰، ‌ ۴۶ درصد دانشجویان نمونه از مقطع دکتری بوده‌اند و این موضوع نشان دهنده توجه ویژه هیئت داوران به انتخاب دانشجوی کیفی است.

فرجی دانا افزود: از مجموع این ۲۶ نفر، ‌ ۸ نفر در رشته‌های فنی و مهندسی، ۸ نفر در علوم انسانی، ۵ نفر در علوم پایه، ۴ نفر در کشاورزی و ۱ نفر در گروه هنر هستند و پیامی که این انتخاب کیفی به جامعه خواهد داشت توجه ویژه وزارت علوم به بحثکیفیت‌آموزشی است.

وی همچنین با اشاره به انتشار فراخوان دانشجویان نمونه سال ۹۲ در مهرماه سال گذشته، گفت: در این مدت ۵۰۵۰دانشجو در سایت نام نویسی کردند که پس از ارجاع به دانشگاه‌های مجری ۱۴۹ نفر واجد شرایط این آیین‌نامه قلمداد شده و در ‌‌نهایت ۴۲ نفر به عنوان دانشجویان نمونه سال ۹۲ در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم به عنوان دانشجویان نمونه برگزیده شدند.

وزیر علوم با بیان اینکه منابع انسانی بدون شک یکی از عوامل قوام و پایداری در مسیر توسعه پایدار است تصریح کرد: اگر به محورهای اقتصاد مقاومتی که یکی از آن‌ها اقتصاد دانش‌بنیان است توجه کنیم می‌بینیم که منابع انسانی یکی از سرمایه‌های ما برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان است.

فرجی دانا با بیان اینکه کشور ایران با داشتن بیش از ۱۰ میلیون نفر فارغ‌التحصیل سرمایه کافی را برای به نتیجه رساندن اقتصاد مقاومتی در اختیار دارد گفت: ما در همه مقاطع و رشته‌ها به جز اندکی رشته دوره دکترا مجری آموزش هستیم. در حالی‌که زمانی که من تحصیلات تکمیلی خود را در خارج از کشور آغاز کردم حتی یک دوره تحصیلات تکمیلی در دوره مهندسی در کشور نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ‌ اولین گروه فارغ‌التحصیلان دکتری دانشگاه تهران برای ما مثل جشن ملی بود، چرا که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم بتوانیم چنین دوره‌های با کیفیتی در دوره دکتری داشته باشیم.

وزیر علوم با بیان اینکه فارغ التحصیلان آموزش عالی در سبد اشتغال به شکلی باعثغنی‌تر شدن این سبد شده‌اند که هیچ برنامه‌ای بر زمین نماند اظهار کرد: البته باید برای کیفیت‌بخشی کارهایی انجام دهیم که آموزش مهارت کار ‌آفرینی یکی از این راهکارهاست تا افراد بتوانند با ایده‌های خود شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد و دراقتصادمقاومتی نقش ایفا کنند.

فرجی دانا با بیان اینکه در این دوره کیفیت و تلاش برای انتخاب دانشجویان نمونه با تعهد اجتماعی و انسانی بالا مورد توجه هیئت داوران برای انتخاب دانشجویان نمونه قرار گرفته اظهار کرد: ‌ امیدواریم بتوانیم با اصلاح آیین‌نامه‌ها و بهبود آن‌ها شاهد بهبود کیفیت دانشجویان نمونه باشیم.

با اشاره به برگزاری این مراسم با مدتی تاخیر، اظهارداشت: امروز برگزار کننده مراسم تجلیل از دانشجویانی هستیم که فراخوان آن‌ها مهرماه سال گذشته اعلام شد یعنی این دانشجویان فارغ التحصیلان سال تحصیلی ۹۱-۹۲ هستند و برای دانشجویان فارغ التحصیل ۹۳-۹۲ شهریورماه سال جاری مراسم دیگری برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز