خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد:

اولویت مدیریت‌شهری رفع تبعیض بین حاشیه و متن مشهد است

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۹۸۱

شهردار مشهد گفت: اولویت مدیریت‌شهری رفع تبعیض بین حاشیه و متن مشهد است.

به گزارش ایلنا از مشهد،  محمدرضا کلائی امروز در مراسم کلنگ زنی 2120 واحد مسکونی در منطقه کم برخوردار منطقه رسالت که با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مشهد، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای‌شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: اجرای اینگونه پروژه‌ها که ابتدا با هدف بستن حریم شهر و جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی تنها با احداث واحدهای مسکونی انجام می شد، اما اکنون کاملتر شده و در کنار مقاوم‌سازی به تکامل رسیده و سرانه های خدماتی از جمله سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و اقتصادی را نیز در خود جای داده که الگوی مناسبی در حاشیه شهر است.

وی اضافه کرد: شهر مشهد به دلیل عناصری همچون ترافیک، مباحث کالبدی و تکنولوژیک به متن و حاشیه تبدیل شده که اکنون گسترده شده و اگر این مناطق را حاشیه و متن می‌دانیم به این دلیل است که گفت‌وگوی این دو محدوده با هم قطع شده است.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم گفتگوی میان متن و حاشیه را برقرار کنیم، اظهار کرد: به‌دنبال این هستیم با برقراری گفتگوی میان محلات مناطق حاشیه و متن به ساکنان محلات حاشیه نشین عزت نفس بدهیم و کاربری‌هایی را در این محدوده‌ها تعریف کنیم که رفت و آمد در این مناطق ایجاد کرده و به افراد حس تعلق ببخشد و به دنبال آن گفتگو برقرار شود.

کلائی ادامه داد: کاربری‌ها و پروژه‌هایی در شهر اجرا شده مانند صد متری که شهر را به دو قسمت حاشیه و متن تقسیم کرده لذا این محدوده به پروژه‌ها و برنامه‌ریزی هایی نیاز دارد که مانند چسب زخم عمل کرده و این دو محدوده را به متصل کنند.

شهردار مشهد تصریح کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اینکار را انجام دهد و همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باید هر کدام گوشه‌ای از کار را بگیرند .

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ما دراین دوره مدیریت شهری توسعه گفتگو میان حاشیه و متن است، گفت: برای تحقق این موضوع در اجرای پروژه‌ها به ویژه پروژه های بزرگ مقیاس نگاهی نیز به حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار خواهیم داشت.

کلائی افزود: تاکید می‌کنم بدون تردید اولویت اول مدیریت‌شهری ایجاد نظم و رونق اقتصادی در شهر با رفع تبعیض حاشیه و متن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز