خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر خبر داد ؛

طراحی المان‌های نوروزی مشهد براساس شاهنامه فردوسی

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۰۶۹

به گفته عضو شورای شهر مشهد ، شهردار مشهد دستور داد تم نوروزی المان‌های سال 98 براساس شاهنامه طراحی شود.

به گزارش ایلنا از مشهد ، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه 5 میلیون نفر از مجموعه تاریخی طوس بازدید کنند.

مسعود ریاضی اظهار کرد: طرح‌های فردوسی و توس در حال آماده‌سازی است و پیش‌بینی مشاور، بازدید سالانه 5 میلیون نفر از این مجموعه فرهنگی و تاریخی خواهد بود؛ این در حالی است که گردشگر سالانه برج آزادی 6 میلیون نفر است و گردشگر مجسمه آزادی 3 میلیون نفر در سال تخمین زده شده است.

وی بیان کرد: امروز گذرگاه جاده ابریشم نه در گذرگاه جغرافیایی که در گذرگاه زمان قرار دارد و این امر کمک می کند با توجه به تاکیدی که بر روی معرفی فردوسی وجود دارد، زمینه برای شناخت بیشتر وی فراهم می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص فردوسی گفت: مسابقه‌ای کم هزینه طراحی شده و در حال برگزاری است که در آن یک سوال از شاهنامه مطرح می‌شود.

ریاضی ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان این مسابقه هم‌اکنون به بیش از 2 هزار نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 5 هزار نفر نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به تاکید شهردار مشهد در خصوص المان‌های نوروزی بیان کرد: دستور شهردار بر این است که تم نوروزی المان‌های 98 براساس شاهنامه طراحی شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس شورای اسلامی شهر مشهد به طراحی بازی برای جوانان به منظور معرفی شاهنامه اشاره کرد و گفت: همچنین شهردار تاکید دارد اجرای پروژه پردیس را با همکاری سازمان میراث فرهنگی آغاز کند. پروژه‌ای 30 هکتاری که چهره توس را متحول خواهد کرد.

ریاضی با اشاره به ایجاد مسیر دسترسی جلوخان به کهن دژ گفت: این معبر هم اکنون در دست طراحی است.

وی در خصوص پل کشف رود بیان کرد: کشف رود چشم‌انداز مناسبی ندارد. به همین دلیل برای ایجاد منظره‌ای زیبا در مجاورت توس پروژه رودباره تعریف شده و مشاور این فضا را در دست بررسی قرار داده است.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران طوس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مسیر باغراه شاهنامه از 3 راه فردوسی تا پل کشف رود نیز در دست طراحی است، گفت: هم اکنون قاب عکس‌‌هایی در مسیر توس قرار داده شده و مفاخر شاهنامه در این قاب عکس‌ها به نمایش در آمده است.

ریاضی ادامه داد: دروازه‌ای در مسیر سه راه فردوسی تعبیه و طراحی خواهد شد و امید است بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها را در این مدت 4 ساله به اجرا برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز