خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا مطرح شد؛

تله کابین کبود وال آسیبی به جنگل‌های هیرکانی نمی‌زند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۳۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: برای ساخت تله کابین کبود وال تمام ملاحظات لازم برای اینکه هیچ درختی قطع نشود،انجام داده‌ایم.

امیر عبدوس در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره تله کابین کبود وال و اظهارات پیرامون آسیب آن به جنگل‌های هیرکانی گفت: بهره برداری تفرجی و گردشگری از جنگل‌های هیرکانی یکی از سازگار‌ترین انواع بهره‌برداری از جنگل هاست.

عبدوس با اشاره به اینکه مجری طرح شهرداری علی آباد است ادامه داد:  از مجری تعهد محضری گرفتیم.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان گلستان گردشگری را سازگار‌ترین نوع استفاده از جنگل‌های هیرکانی معرفی کرد و گفت: گردشگری می‌تواند ضامن حفظ این جنگل‌ها باشد، اما قطعا هر نوع پروژه گردشگری در جنگل‌های هیرکانی بالاتر از دو هکتار مشمول مطالعات ارزیابی از طرف زیست محیطی خواهد بود.

عبدوس درباره  تله کابین کبودوال واقع در شهرستان علی آباد بیان کرد: این منطقه جنگلی که در محدوده اجرای پروژه است جنگل متراکمی نیست. ضمن اینکه ایستگاه مبدأ آن منطقه‌ای است که دارای جنگل‌های دست کاشت و سوزنی برگ بوده و در تداخل با جنگل‌های هیرکانی نیست و ایستگاه مقصد هم از آن بازدید کردم از کم تراکم‌ترین جنگل‌های ممکن انتخاب شده و حداقل قطعه درخت را دارد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: مجموع مساحتی که برای سطح پوشش این تله کابین با احتساب دکل‌ها، در نظر گرفته شده از ۲ هکتارتجاوز نخواهد کرد. همچنین به مجری مجوز ایجاد راه دسترسی نداده‌ایم وی نیز متعهد شده که برای احداث تله کابین دکل‌ها، تجهیزات، اداوات و مصالح مورد نیاز خود را با هلی کوپتر حمل و در مسیر پیاده خواهد کند. همه ملاحظات لازم برای کمترین خسارت از ناحیه تله کابین به جنگل‌های هیرکانی دیده شده است.

عبدوس در پایان گفت: اگر ما در جنگل‌های هیرکانی سایت‌هایی را ایجاد نکنیم به معنای عدم استفاده تفرجی مردم از جنگل‌ها نیست، قطعا مردم به جنگل خواهند رفت.

ما نمی‌توانیم دور جنگل‌ها را دیوار بکشیم و جلوی ورود بی‌ضابطه مردم به جنگل‌ها را بگیریم مگر اینکه مناطقی را با ضابطه و با متولی برای آن‌ها ایجاد کنیم تا بتوانند با ضابطه وارد جنگل شوند و کمترین آسیب متوجه جنگل‌ها شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز