خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره بهزیستی عنوان کرد:

شناسایی 488 کودک کار در شهرستان‌های لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۳۷۳

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه 11 دستگاه به عنوان متولی ساماندهی کودکان کار در نظر گرفته شده اند،گفت: این در حالی است که تنها سازمان بهزیستی به عنوان متولی در این زمینه شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، فاطمه زهرا توکلی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان  در ادامه با بیان اینکه چندی پیش شناسایی اولیه‌ای درباره کودکان کار صورت گرفت ، گفت: بخشی از کودکان کار در سطح شهر بودند و ساماندهی آنها تبدیل به مطالبه عمومی شده بوده که به طور مجدد ارزیابی‌ها در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تاکید بر اینکه برخی از این کودکان کار مهاجر بودند و از شهرها و استان‌های اطراف به سطح شهرهای لرستان آمده بودند، گفت: بر اساس آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی بهزیستی لرستان، ۴۸۸ کودک کار در همه شهرستان‌های استان شناسایی شدند.

توکلی با اشاره به اینکه شناسایی، جذب، پذیرش و توانمند سازی کودکان خیابانی، علاوه بر بهزیستی بر عهده شهرداری‌ها، انجمن‌های خیریه، تشکل‌های غیر دولتی و نیروی انتظامی است گفت: در این راستا باید مراکزی برای ساماندهی این کودکان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی به تنهایی اقدام به تاسیس سه مرکز در سطح استان کرده‌است، افزود: دو مرکز ساماندهی کودکان کار در خرم آباد و یک مرکز در شهرستان بروجرد ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به تشکیل ۳۰۷ پرونده برای کودکان کار در این مراکز، تصریح کرد: این اقدام در راستای پیگیری برای توانمندسازی این کودکان صورت گرفته است.

توکلی با اشاره به ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی، ثبت این پرونده ها در سامانه و ... گفت: در حال حاضر برای ۶۶ نفر از این کودکان مستمری برقرار شده است، ۹ نفر از مجموع ۴۸۸ نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند و وضعیت مابقی نیز پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۴۱۷ میلیون تومان برای تجهیز مراکز و خدمات مختلف این کودکان کار هزینه کرده‌ایم، گفت: پرداخت کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه معیشتی، برگزاری کارگاههای فنی و حرفه‌ای و ارائه این آموزش‌ها به ۱۱۰ نفر از مادران کودکان کار، رایزنی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال این مادران، اختصاص تسهیلات به کارگاه‌ها و کارفرمایانی که جامعه هدف بهزیستی را تحت پوشش قرار می دهند و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان از سوی بیمارستان شفا به ۲۱۰ نفر از این افراد، بیان داشت: همچنین با همکاری آموزش و پرورش ۵۸ نفر از کودکان کار که از تحصیل باز مانده بودند به چرخه تحصیل برگشتند.

توکلی با اشاره به اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی برای کودکان کار،افزود: برگزاری ۳۰ جلسه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، ارائه مهارت‌های زندگی، فرزند پروری و بیماری‌های پر خطر برای این کودکان و خانواده‌های آنها نیز انجام شده است.

 

 

انتهای پیام/
آرین شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز