خبرگزاری کار ایران

سردار محمدیان خبر داد:

باند 6 نفره سارقان به عنف، دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۴۶۵

فرمانده انتظامی استان البرز، گفت: 3 متهم زن و 3 متهم مرد که به جرم خود مبنی بر 42 فقره سرقت به عنف و مسلحانه در شهرهای پرند ، ملارد ، فردیس و هشتگرد اعتراف کردند، توسط پلیس آگاهی البرز دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران، گفت: در پی تماس راننده یک دستگاه خودرو ال 90 با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر این که 2نفر مرد و یک خانم را به عنوان مسافر سوار کرده و طی مسافتی وی را با اسلحه تهدید و پس ازضرب و شتم، اموالش را به همراه خودرو به سرقت برده اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: پرونده در حال بررسی بود تا اینکه ظرف یک هفته، 3 فقره سرقت به عنف در منطقه هشتگرد، فردیس و شهرهای استان تهران مشابه سرقت اول که منجر به سرقت یک دستگاه خودرو پژو 405 ، 206 و پژو پارس شد به وقوع پیوست.

سردار محمدیان گفت: شیوه و شگرد سارقان در تمامی سرقت‌ها حاکی از سریالی بودن سرقت‌ها داشت که به احتمال قوی از سوی اعضای یک یا چند باند حرفه‌ای در استان های تهران و البرز انجام می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع تیم‌های زبده‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شده و با راهنمایی مالباختگان، مشخصات ظاهری سارقان در اختیار واحدهای گشتی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: ماموران با انجام تحقیقات محلی، مراجعه به آلبوم تصاویرسارقان سابقه‌دار و تشدید گشت زنی‌ها در سطح منطقه ، 3 نفر از سارقان را در سفره خانه محلی در شهرستان فردیس و 3 نفر دیگر از سارقان را که 2 نفر زن و یک نفر مرد بودند در شهر پرند شناسایی و در دو عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند .

وی با بیان اینکه سارقان مسلح پس از سرقت خودروها مجدد اقدام به مسافر کشی می‌کردند و کارت های بانکی افراد را همراه با رمز گرفته و اقدام به خرید طلا و ساعت می‌کردند گفت : از سارقان دستگیر شده 2 قبضه اسلحه ، افشانه ، شوکر برقی ، یک دستگاه خودرو پژو پارس توقیف شد و در این رابطه تعدادی گوشی تلفن همراه ، ضبط و باند و طلای مسروقه کشف شد .

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: متهمان که 3 زن و 3 مرد هستند پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر 42 فقره سرقت به عنف و مسلحانه در شهرهای پرند ، ملارد ، فردیس و هشتگرد اعتراف کردند .

سردار محمدیان با بیان این که سارقان برای تحقیقات تکمیلی همچنان در اختیار پلیس آگاهی استان البرز هستند از شهروندان خواست: برای سفرهای داخل شهری و به خصوص بین شهری ، حتی المقدور از خودروهای مسافربر عمومی و مجاز استفاده کنند و سوار خودرو های شخصی نشوند و مسافربرهای محترم نیز در صورتی که از حضور در خودرو احساس خطر کردند در نخستین فرصت ممکن و به بهانه ای از خودرو پیاده شوند یا به طریقی به خودروهای دیگر علامت دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز