خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی به ایلنا خبرداد:

دمای هوای یزد به زیر صفر درجه می‌رسد/ هشدار به کشاورزان و گلخانه‌داران

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۵۰۰

کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی استان یزد با اشاره به تداوم روند کاهشی دمای هوای استان گفت: دمای هوا در برخی مناطق استان به زیر صفر درجه خواهد رسید.

محمدرضا رادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ورود جبهه سرد به استان اظهار داشت: دمای هوا در شهر یزد صبح امروز پنج درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شد که در مقایسه با روز گذشته 2 درجه کاهش داشت.

وی با بیان اینکه کمترین دمای یزد هم 4 درجه بالای صفر است، ادامه داد: امروز تا پایان هفته آسمان استان صاف خواهد بود و دگرگونی خاص و پدیده جوی خاصی را نخواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی استان یزد با اشاره به کاهش چند درجه ای دمای هوای استان اضافه کرد: در شب و ساعات اولیه صبح به ویژه در مناطق روستایی و کوهستانی هوا سرد خواهد بود و دمای هوا به زیر صفر نیز خواهد رسید.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بین دو تا 3 درجه سانتیگراد افزایش دما خواهیم داشت اما از روز جمعه روند کاهشی دما ادامه خواهد داشت.

رادی با بیان اینکه بخش گاریزات از توابع شهرستان تفت به عنوان سومین منطقه سرد کشور در چند روز گذشته شناخته شد اظهار داشت: در برخی نقاط نیز در حال حاضر دما صفر درجه و یا چند درجه زیر صفر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با هشدار به کشاورزان و گلخانه‌داران استان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی گفت: با توجه به کاهش چند درجه‌ ای دما طی روزهای آینده و خساراتی که ممکن است تاشی از سرمازدگی به کشاورزان وارد شود توصیه دارم تا دمای سالن ‌های خود را کنترل کنند و از پوشش مناسب برای محصولات خود بهره گیرند.

کارشناس سازمان هواشناسی استان یزد همچنین در خصوص بارندگی و ورود سامانه بارشی به استان گفت: طی‌هفته گذشته و جاری گزارشی از بارندگی و ورود سامانه بارشی به استان به دست نیامده و به نظر نمی‌رسد در این هفته بارشی را در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز