خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا مطرح شد؛

جاده تهران - مشهد هیچ سودی برای سمنان ندارد/ ضرورت آزادسازی اراضی حواشی جاده برای ساخت پایگاه‌های خدماتی - رفاهی

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۱۷۹

نماینده آرادان در شورای عالی استان‌ها در استان سمنان گفت : ۵۰۰ کیلومتر جاده تهران - مشهد از میان استان سمنان می‌گذرد این در حالی است که سهم ما از این جاده تنها هزینه برای نگهداری آن است.

رضا شاه­ حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به قرار‌گیری استان سمنان در جاده اصلی تهران - مشهد گفت: این استان دارای ۵۰۰ کیلومتر مسیر جاده‌ای و ریلی است که در کریدور جنوب به شمال قرار دارد.

شاه­ حسینی با انتقاد از این مسئله که استان هیچ بهره‌ای از این مزیت مهم نمی‌برد توضیح داد: در طول این جاده ۵۰۰ کیلومتری هیچ مجتمع مهم اقامت‌گاهی و رفاهی وجود ندارد بنابراین این جاده برای استان تنها هزینه زا است. هزینه نگهداری جاده و ارائه خدمات به مسافران از جمله جمع آوری زباله، تامین سوخت، نیروهای امدادی اوژانس و هلال احمر و ... تنها دست آورد این جاده برای استان است.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها در ادامه گفت: ما موظف به ارائه خدمات برای زائران هستیم و شهرداری‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند، اما هیچ ارزش افزوده‌ای نصیب شهرداری‌ها و استان نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه درآمدزایی از مسافران عبوری گفت: مشکل اصلی موجود خروج اراضی کشاورزی حاشیه شهر از طرح جامع شهری است که سبب شده زمین برای احداث مجتمع‌های خدماتی، رفاهی وجود نداشته باشد و مجوز تغییر کاربری برای احداث ساختمان‌هایی که می‌توانند درآمدهای پایداری برای شهرها ایجاد کنند را نمی‌دهند.

شاه ­حسینی با بیان اینکه ما می‌توانیم با ارائه خدمات، ساخت هتل و جذب مسافر برای شهرها از تعداد بالای مسافران عبوری از سمنان درآمد پایدار ایجاد کنیم ادامه داد: یکی از راه‌های درآمدزایی از طریق گردشگری، حفظ گردشگر برای شهر است برای مثال اگر ما بتوانیم مسافران عبوری را یک شب در شهرهای استان سمنان نگه‌داریم درآمدزیادی به جیب شهرداری‌ها و مردم برود، به توسعه شهرها و رونق کسب کار کمک کرده‌ایم، همچنین مسافران نیز از سفر لذت بیشتری می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز