خبرگزاری کار ایران

خسرو ارتقائی:

آموزش مواجهه با بحران در البرز، تاثیر بسزایی در کاهش آسیب دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۹۰۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: سازمان نظام مهندسی البرز با جدیت در بحث مقاوم سازی ورود کرده و آموزش مواجهه با بحران در استانی مانند البرز با تراکم جمعیت بالا و جامعه بیش از ۴۵۰ هزاری نفری دانش آموزی می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب ها داشته باشد.

به گزارش ایلنا، خسرو ارتقایی در بیستمین مانور سراسری زلزله که امروز به میزبانی البرز و در مدرسه فاطمه پزشکی کرج برگزار شد، افزود: چند سالی است شاهد برگزاری چنین مانورهایی بوده‌ام و بر این باور هستم هر سال بر کیفیت مانورها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: مانور زلزله به لحاظ اهمیت، توجه جامعه مخاطب را معطوف کرده و اکنون دانش‌آموزان با آموزشی مختصر به نحو مطلوب اقدامات لازم را انجام دادند.

ارتقایی گفت: آموزش مواجهه با بحران در استانی مانند البرز با تراکم جمعیت بالا و جامعه بیش از ۴۵۰ هزاری نفری دانش آموزی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب ها داشته باشد.

وی افزود: پس از زلزله‌های اخیر و آسیب های ناشی از آن در کشور، مردم به صورت خودجوش نسبت به مقاوم سازی خانه‌های خود حساس شده و در این راستا اقدامات لازم را انجام می دهند. 

معاون استاندار اضافه کرد: جای خرسندی دارد که سازمان نظام مهندسی البرز با جدیت در بحث مقاوم سازی ورود کرده و اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی گفت: البرز تنها استانی بود که سازمان نظام مهندسی آن با همکاری مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران و مرکز تحقیقات مسکن طی بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه، ضوابط خاصی تدوین کرد که اکنون در کشور مورد استفاده قرار می گیرد. 

ارتقایی افزود: مقاوم سازی اماکن حساس عمومی و بویژه مدارس در راس برنامه های استان قرار دارد که با توجه به منابع اعتباری در البرز اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز