خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پلیس راهور کنترل و نظارت بیشتری بر تردد در بافت تاریخی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۲۶

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد خواستار کنترل و نظارت بیشتر پلیس راهور در تردد وسایط نقلیه در بافت تاریخی شهر یزد شد.

 محسن عباسی هرفته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا  با اشاره به مسدود بودن ورودی خیابان مسجدجامع و استفاده مردم از مسیرها و کوچه‌های مجاور گفت: محدوده بافت‌تاریخی گستردگی زیادی دارد و لازم است پلیس با استقرار گشت‌هایی بر تردد و ترافیک  این محدوده کنترل و نظارت مطلوب‌تری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی شهر یزد به خودی خود نیز گاهی محدودیت‌های ترافیکی دارد ادامه داد: وضعیت بافت‌تاریخی به گونه‌ای است که به دلیل کوچه‌های خاصی که دارد استفاده از خودرو در تمامی نقاط آن ممکن نیست و موتورسیکلت‌ها نیز به طور محسوسی در این بافت تردد دارند.

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه امکان جلوگیری از رفت و آمد موتورسیکلت‌ها در بافت‌تاریخی وجود ندارد و نمی‌توان به طور کلی مانع تردد مردم با موتورسیکلت شد عنوان کرد: یزد به عنوان شهر جهانی و با داشتن بافت‌تاریخی به ثبت رسیده است که برای حفظ این ثبت باید اقداماتی صورت گیرد و بهره برداری مطلوب از آن شود.

وی با تاکید بر اینکه با سیاست‌گذاری‌های ترافیکی می‌توان نظم و انضباط ترافیکی را بر تردد موتورسیکلت‌ها و خودروها حاکم کرد بیان داشت: بافت‌تاریخی محل بازدید گردشگران خارجی است از کشورهای دیگر به اینجا سفر می‌کنند لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا مزاحمت‌های ترافیکی که ایجاد می‌شود با اعمال قانون به صورت جدی مواجه شوند.

پلیس راهور کنترل و نظارت بیشتری بر تردد در بافت تاریخی داشته باشد

عباسی هرفته با اشاره به اینکه برخی طرح‌ها برای کنترل و برقراری نظم و انضباط ترافیکی در بافت‌تاریخی در دستور کار قرار گرفته و به زودی اجرایی خواهند شد تصریح کرد: با جرای این طرح‌ها قطعا آرامش بیشتری در بافت‌تاریخی برای گردشگران حاکم خواهدشد و از امنیت لازم برخوردار می‌شوند.

وی از جمله طرح‌های موثر در این زمینه را تبدیل بافت‌تاریخی به پیاده محور دانست و اظهار داشت: این موضوع در بسیاری از کشورهای جهان نیز اثبات شده و در حال اجرا است و برای بافت‌تاریخی شهر یزد نیز تنها راه ممکن همین است اما نیاز به حمایت‌های مسئولان برای اجرای این طرح‌ها داریم.

سخنگوی شورای شهر یزد در پایان از دیگر طرح‌های در‌دست اقدام  را سکونت در بافت‌تاریخی با استفاده از برچسب تردد برشمرد و گفت: با این روش می‌توان سواره‌های غریبه را شناسایی و کنترل کرد چراکه خود ساکنان بافت مزاحمتی ندارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز