خبرگزاری کار ایران

در ۲۴ ساعت گذشته رخ داد؛

کشف بیش از 360 کیلوگرم مواد مخدر در فارس

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۹۹۰

ماموران انتظامی استان فارس 360 کیلو و 300 گرم انواع مواد مخدر در استان کشف کردند.

به گزارش ایلنا، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اعلام کرد: ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر را که مبادرت به حمل مواد افیونی به وسیله یک‌دستگاه پژو 405 در محور ایج شهرستان استهبان کرده بودند، شناسایی کردند.

سردار سرتیپ دوم احمدعلی گودرزی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان استهبان با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری در نهایت خودرو مورد نظر را شناسایی کردند.

او گفت: ماموران پس از مشاهده خودروی قاچاقچیان، دستور ایست صادر کردند اما راننده این وسیله نقلیه بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد. پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ دیدند با رها کردن خودرو و استفاده از کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا اقدام به فرار کردند. در بازرسی از خودروی قاچاقچیان، 263 کیلوگرم تریاک و 17 کیلوگرم شیره تریاک کشف شد. تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

همچنین ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور شیراز - سروستان به یک‌دستگاه اتوبوس شک و آن را متوقف کردند. در بازرسی از آن 29 کیلو و 200 گرم تریاک که در زیر صندلی این خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ عبدالله خسروانی افزود: در این زمینه سه نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: همچنین ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از مطلع شدن از موضوع فروش مواد مخدر در منزلی توسط افرادی به هویت معلوم در یکی از محله‌های شیراز، با هماهنگی مقام قضایی وارد منزل مورد نظر شده و در بازرسی از آن، 18 کیلوگرم حشیش کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند. این متهم تحویل مرجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شد.

همچنین بنا به گزارش این معاونت، سرهنگ عبدالرضا ضربت فرمانده انتظامی شهرستان داراب اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در محلات آلوده این شهرستان، ماموران پلیس، 29 نفر از متهمان تحت تعقیب و 7 خرده‌فروش مواد مخدر را دستگیر و 23 کیلو و 500 گرم تریاک از آنها کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز هم گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام نظارت و کنترل خودروها در محورهای مواصلاتی به یک‌دستگاه پژو آردی شک و دستور ایست دادند اما راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

سرهنگ دوم سید خالد یوسفی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو مورد نظر توقیف و در بازرسی از صندوق عقب آن 9 کیلو و 600 گرم هرویین که زیر کپسول ال پی جی جاسازی شده بود، کشف و یک نفر سوداگر مرگ دستگیر شد.

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان لارستان بیان داشت: ماموران انتظامی پاسگاه چهار برکه این شهرستان پس از مطلع شدن از اینکه فردی با یک‌دستگاه تریلر قصد انتقال سوخت قاچاق به استان‌های شرقی را دارد این موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ داوود امجدی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، خودرو مورد نظر را مشاهده و آن را توقیف و در بازرسی از آن 10 هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.

او گفت: پس از تخلیه سوخت مکشوفه در انبار شرکت فرآورده‌های نفتی، پرونده مقدماتی در این زمینه تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز