خبرگزاری کار ایران

عضو فرهنگستان علوم پزشکی:

طب سنتی نسخه‌های واحدی نمی‌پیچد/ تغذیه سالم راهکار مقابله با بیماری‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۵۱۶

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی، تغذیه سالم را راهکاری برای مقابله با بیماری‌ها برشمرد و گفت: طب سنتی ما فرهنگ و مکتب غنی و کارسازی است که سعی در حفظ سلامتی افراد دارد و نه درمان و در واقع در این طب تلاش می‌کنیم به سبک زندگی سالم بپردازیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا شمس‌اردکانی عضو کمیته تاریخ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست تخصصی تغذیه از منظر طب سنتی ایرانی که به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد، اظهار داشت: هزار سال پیش کشور ما سردمدار علم بود و چشم دنیا به دانشمندان ایرانی ولی در 400 سال گذشته تاحدودی این قضیه برعکس شده و این مسئله به دلیل این بوده که از بسیاری مسائل غافل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما جزء 6 کشور تولید کننده مقالات در حوزه نانو هستیم، افزود: این در حالی است که کسی چندان اطلاعی از طب سنتی در کشور و تأثیر آن بر سبک زندگی سالم ندارد و متأسفانه امروزه ایرانی‌ها به سبک غربی‌ها غذا می‌خورند.

عضو کمیته تاریخ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر احیای سفره‌های ایرانی با مزاج‌های مردم‌های مختلف گفت:‌ ایران موفق شده که کرسی تاریخ طب سنتی را در یونسکو از آن خود کند و کشورهایی همچون مصر، چین و هند رقبای ما در این زمینه بودند ولی ما موفق شدیم در این زمینه نتایج خوبی را به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان غذاهای زیادی را ثبت جهانی کرده است گفت:‌ تغذیه سالم سبب آرامش و آسایش در زندگی می‌شود و اگر افراد سبک زندگی درست را مدنظر قرار دهند در بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند پیشگیری انجام دهند.

شمس‌اردکانی بیان داشت: طب سنتی ما فرهنگ و مکتب غنی و کارساز است و سعی در حفظ سلامتی افراد دارد و نه درمان و در واقع در این طب تلاش می‌کنیم به سبک زندگی سالم بپردازیم.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی بیان داشت: امروزه ایرانی‌ها کمتر از غذای سالم استفاده می‌کنند در حالی که می‌توانند با تغییر این سبک با بسیاری از بیماری‌ها مبارزه کنند.

وی گفت: طب سنتی برای همه افراد نسخه یکسانی ندارد و هر فردی با توجه به شرایط و ویژگی‌هایش راهکارهای پیشگیرانه برای او توصیه می‌شود.

شمس‌اردکانی خاطرنشان کرد: به عبارتی افراد حتی با علائم مشابه درمان‌های متفاوتی از دیدگاه طب سنتی خواهند داشت؛ همچنین به طور کلی تغذیه، حجم غذا، نوع و زمان استفاده از آن در پیشگیری و یا بروز بیماری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز