خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز خبرداد:

شناسایی ساختمان‌های روی گسل زلزله در البرز / طرح بررسی شناسایی حریم گسل‌های البرز

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۹۰۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر ضرورت اجرای طرح تدقیق نقشه گسل‌ها و تعیین حرائم آنها در محدوده‌های شهری تاکید کرد و گفت: شناسایی ساختمان های روی گسل زلزله در البرز در دستور کار قرار می گیرد.

به‌گزارش ایلنا، خسرو ارتقائی در سومین جلسه شورای فنی استان اظهار داشت: نقشه گسل‌های اصلی، متوسط و فرعی البرز در زمین لرزه بسیار حائز اهمیت است و اینکه از چه مناطقی عبور می کنند. 

وی افزود: در مناطق مختلف استان مجموعه گسل‌هایی که عبور می‌کنند، تدقیق و شناسایی می‌شود و این بررسی‌ها باعث می‌شود از خطرات احتمالی در زمان وقوع حادثه جلوگیری شود و میزان خسارات هم کاهش یابد.

معاون استانداری، اظهار داشت: پس از مشخص شدن پهنه گسل ها و حریم آنها از هرگونه ساخت و ساز به ویژه ساخت و سازهای پراهمیت مثل مدارس، بیمارستان ها و ... جلوگیری خواهد شد. 

ارتقائی بر ضرورت اجرای طرح تدقیق نقشه گسل‌ها و تعیین حرائم آن‌ها در محدوده‌های شهری تاکید کرد و گفت: پس از شناسایی در مناطقی که گسل عبور می‌کند در حرائم آن ساخت و ساز نیز ممنوع می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: مطالعاتی که توسط سازمان زمین شناسی، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با کمک مرکز پژوهش های گسل ها در استان تدقیق می شود. 

وی افزود: امروز کلیات این طرح در استان تصویب شد البته مقرر شد بررسی ها و مطالعات تکمیلی در کارگروه زمین لزره با دبیری اداره کل راه و شهر سازی ذیل کارگروه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور شهرداری کرج و دستگاه های اجرایی ذی ربط صورت گیرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، اظهار داشت: با تصویب این طرح  ضوابط و مقررات ساخت و ساز در آینده در شهرهای استان و مناطق روستایی تدقیق خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح بررسی حریم گسل ها تاکنون در کلانشهر های تهران، کرمان،  تبریز و مشهد و اجرا شده و کرج نیز به عنوان پنجمین کلانشهر کشور این موضوع تصویب می شود  گفت: اجرای مصوبات کارگروه های مخاطرات زلزله و گسل ها نتایج بسیار مثبتی را در زمان مدیریت بحران در این استان ها به دنبال داشته است.

ارتقایی گفت: اکنون 17 شتاب نگار در البرز وجود دارد که برخی از آنها قدیمی و افلاین هستند که با اضافه‌شدن پنج شتاب نگار زلزله انتظار می رود بتوان در مواقع بحرانی از امادگی بیشتری برخوردار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز