خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری البرز:

نباید برف 30سانتی متری البرز را دچار مشکل کند/ برف گذشته می‌توانستیم بهتر عمل کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۸۲۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه نباید برف 30سانتی متری، البرز را به این مقدار دچار مشکل کند گفت: در برف گذشته می توانستیم بهتر عمل کنیم.

به گزارش ایلنا از کرج،خسرو ارتقائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز صبح امروز در  جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با انتقاد از مسدود شدن مسیرها در پی بارش برف، اظهار داشت: خدمات رسانی دستگاه های مسئول در بارش برف اخیر  تا حدودی نامناسب بوده و متاسفانه با وجود هشدارهای سازمان هواشناسی نتوانستند مقابله خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: اقداماتی صورت گرفت اما مطلوب و مورد رضایت مردم نبود با تجربه و آمادگی برنامه‌ریزی صحیح‌تر در حوزه ماموریت موفق تر عمل کنیم.

ارتقائی در بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بارش برف اخیر گفت: امید است که نواقص عملکرد دستگاه‌ها  دیگر تکرار نشود.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت های دستگاه های اجرایی از ایجاد اختلال دوباره در پی بارش برف در دستگاه های خدمات رسان جلوگیری کنیم

ارتقائی با بیان اینکه مدیران‌ دستگاه‌های اجرایی حضور مستمر و در دسترس بودن مسئولان در شرایط بحرانی دراستان باشند، گفت: ادارات و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در شرایط بحران باید گوش به زنگ باشند و حضور مدیر در محل بحران جز اساس کار است.

وی با تاکید بر اینکه همه ادارات و دستگاه های خدمات رسان باید آمادگی و اتخاذ اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای پیگیری خطرات احتمالی ناشی از فصل بارندگی، آبگرفتگی معابر و حوزه های آبریز را در استان  را داشته باشند، گفت: ادارات و دستگاهای اجرائی استان باید با تجهیز امکانات در جهت خدمت رسانی به مردم در مواقع خطرات احتمالی ناشی از فصل بارندگی و آبگرفتگی معابر آمادگی لازم برای مواجه شدن با هرگونه مشکلی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امکانات در البرز محدود است تصریح کرد: ادر  این راستاضرورت برنامه ریزی منسجم تر توسط دستگاه های اجرایی و امدادی را می طلبد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرزبا اعلام اینکه امکانات راهداری در این استان  محدود است و یک پنجم نیاز آن است خواستار برنامه ریزی منسجم تر در مواقع بحرانی شد.

ارتقائی گفت:  با توجه به ورود سامانه بحران زای بارشی در چند روز آینده  با استان ضرورت دارد شهرداری و  آب منطقه ای به همراه تمام دستگاه های اجرایی تمهیدات ویژه‌ای را پیش بینی کنند.

وی افزود: امکانات باید در شرایط بحران بررسی بیشتری شود و همه جوانب مشکلات بحران مد نظر قرار گیرد همچنین شهرداری باید با توجه به امکاناتی که دارد بیشتر برنامه ریزی برای مواقع بحرانی داشته باشد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: هر چند در برف گذشته تلاش ها خوب بود ولی مطلوب نبوده که باید تجربه برف گذشته را بیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد که در این راستا به رغم تلاش ها انتقادات بسیاری را در فضای مجازی شاهد بودیم که باید تجربه آن را مد نظر قرار بدهیم.

وی تصریح کرد: ‌مردم هم باید مجهز به وسایل امدادی زمستانی باشند چرا که در برف گذشته براساس گزارش های 95 درصد مردم زنجیر چرخ نداشتند، پس اطلاع رسانی در این زمینه نیز باید افزایش یابد.

وی گفت: برف گذشته تجربه است برای بارش‌های بعدی و امروز هر چه بیشتر باید به مردم خدمات رسانی داشت.

ارتقایی ادامه داد: نباید برف 30سانتی متری، البرز را به این مقدار دچار مشکل کند و سبب بسته شدن آزاد راه شود هر چند تمام دستگاه های اجرایی ،پلیس،راهداری تلاش خوبی داشتند اما مشکلاتی که بوجود آمد باید آسیب شناسی شود.

وی افزود: در برف گذشته می‌توانستیم بهتر عمل کنیم بنابراین با سامانه بارشی در پیش باید برنامه ریزی بیشتری داشت.

وی اضافه کرد: باید به دنبال مردم رفت نباید در خدمت رسانی و خدمتگزاری به مردم عقب افتاد.

وی تاکید کرد:باید دید مردم چقدر از این برف گذشته آسیب دیدند و پس از رصد این موضوع تلاش ها و تدابیر بیشتری را برای رفع مشکلات به خرج  داد.

وی گفت:اگر چه امکانات کم است ولی با برنامه ریزی بهتر می توان مانع از بروز مشکلات شد .

معاون امور عمرانی استاندار البرز خواستار پیگیری سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان در خصوص تخصیص اعتبار لازم برای اقدامات مدیریت بحران البرز شد.

ارتقائی با اشاره به اینکه مدیریت بحران متعلق به زمان بحران یا پس از وقوع آن نیست، اظهار داشت:  با اعتبارات تخصیص یافته می‌توان حداقل خطرات  کاهش یابد.

ارتقائی گفت: با پیگیری‌های سازمان مدیریت، برنامه و بودجه و دارایی استان در خصوص تخصیص اعتبارات لازم برای مدیریت بحران می توان با حداقل‌های بحران‌های احتمالی را مدیریت کرد.

وی افرود: در این راستا تخصیص اعتبارات ملی برای اجرای طرح های مدیریت بحران در البرزبه تسهیل روند کار کمک می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز