خبرگزاری کار ایران

سرهنگ اقبالی خبر داد:

کلاهبردارن بین المللی میلیاردی اسکیمر، دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۸۰۳

رئیس پلیس فتا استان البرز، گفت: 9 نفر از اعضا باند کلاهبرداران فضای مجازی که با استفاده از کپی کارت بانکی مردم، 2 میلیارد تومان اخاذی کردند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد اقبالی امروز درجمع خبرنگاران گفت: به دنبال شکایت تعدادی از مردم مبنی بر مبالغ کسر شده از حساب آن ها، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این پرونده 120 نفر شاکی در کل کشور داشت که تعدادی از آنها در البرز بودند لذا با بررسی های انجام شده، پلیس فتا استان به اطلاعاتی دست پیدا کرد.

سرهنگ اقبالی، تصریح کرد: در شیوه این کلاهبرداریدر شروع کار با کرایه دکه کنار جاده با هویت جعلی و با اجاره دستگاه پز در صدد فروش مایحتاج مردم بودند و با استفاده از اسکیمر ضمن دسترسی به حساب مشتریان، آن‌را خالی می کردند.

وی گفت: تعداد 9 نفر از این باند دستگیر و همراه 2 میلیارد تومان تحویل مراجع قضایی شدند و برای بازداشت متهمان دیگر که در کشور ترکیه متواری هستند با همکاری پلیس اینترپل درصدد تعقیب آنها هستیم.

سرهنگ اقبالی گفت:کلاهبرداران دستگیر شده در بازجویی انجام شده به سرقت مبالغ هنگفت در حاشیه شهرهای مختلف و دستفروشی و استفاده از دستگاه اسکیمر، اعتراف کردند.

وی اظهار داشت: 4 دستگاه اسکیمر، 158 کارت بانکی کپی شده، لپ تاپ، تعدادی سیم کارت و دستگاه پوز از دستگیر شدگان، کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس فتا البرز، توضیح داد: اسکیمر قطعه ای سخت افزاری است که کلاهبرداران، پنهان از دید مشتری برای کپی کردن اطلاعات کارت های بانکی، استفاده می کنند لذا برای پیشگیری از این قبیل سرقتها مردم باید خودشان از دستگاه پوز فروشگاهها، استفاده کنند و در حفظ رمز کارت دقت کنند.

سرهنگ اقبالی در پایان گفت:‌هموطنان می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز