خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پیشگیری پلیس فتا:

هشدار پلیس درباره پیامک‌ کلاهبرداران / نمونه‌هایی از پیامک‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۰۳

«مشترک گرامی شما برنده مبلغ… / … / ۷۰ ریال در قرعه کشی همراه اول شده‌اید، لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت****** مراجعه فرمایید»

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: ارسال پیامک‌های جعلی با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده، شگرد کلاهبردان اینترنتی برای خالی کردن حساب طعمه‌های خود است.

سرهنگ «علی نیک نفس» در حکم نمونه به ترفند پیامک برنده شدن در قرعه کشی اشاره کرد و گفت: پیامک‌های جعلی برنده شدن در مسابقات با متن بسیار جذاب و اغوا کننده که در فضای مجازی باب شده در غالب طرح‌های متنوع با استفاده از شیوه‌های مختلف و در ایام و مناسبت‌های خاص به صورت انبوه ارسال می‌شود، که از این طریق مبالغ بسیاری از هموطنان کلاهبرداری می‌شود.

وی ادامه داد: انتشار پیامک جعلی با مضامینی مانند «مشترک گرامی شما برنده مبلغ… / … / ۷۰ ریال در قرعه کشی همراه اول شده‌اید، لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت****** مراجعه فرمایید»؛ یکی از این پیامک‌ها می‌باشد.
سرهنگ نیک‌نفس با تاکید به جعلی بودن این گونه پیامک‌ها، افزود: پس از مراجعه کاربر به سایت مورد نظر کلاهبردار، در صفحه نخست سایت مزبور، درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک‌های معتبر مشاهده می‌گردد؛ کاربر برای دریافت جایزه خود باید اطلاعات خواسته شده شامل شماره حساب‌، رمز دوم‌، کد cvv۲، تاریخ انقضاء و… را تکمیل کند؛ صورتی که کاربر این اطلاعات را وارد نماید، حساب وی در مدت زمان کوتاهی توسط کلاهبرداران خالی می‌شود.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اعلام اینکه برای دریافت وجه جایزه نیازی به ارسال اطلاعات حساس بانکی نیست به شهروندان توصیه کرد در صورت دریافت پیامک‌هایی از این قبیل به آن‌ها پاسخ نداده و موضوع را سریعاً به این پلیس گزارش نمایند.
سرهنگ نیک‌نفس در خاتمه گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice. ir بخش تماس با ما گزارش نمایند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز