خبرگزاری کار ایران

برای زمستان‌گذرانی صورت گرفت؛

کوچ حدود یک میلیون پرنده مهاجر به تالاب‌های مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۶۷۴

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران از کوچ حدود یک میلیون پرنده مهاجر به تالاب‌های مازندران خبرداد و گفت: امیدوارم میزبان خوبی برای این پرندگان باشیم.

به گزارش ایلنا، کوروس ربیعی با اشاره به اینکه باید میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر در مازندران باشیم، افزود: باتوجه به خشک شدن تالاب‌های کشور ، پرندگان به استان سرسبز مازندران هجوم می‌آورند که باید میزبان خوبی برای آنها باشیم .

ربیعی با اعلام اینکه تعدادی از پیش قراولان پرندگان مهاجر وارد مازندران شدند، اضافه کرد: با سرد شدن هوا شرایط برای مهاجرت بیشتر پرندگان مهاجر فراهم می‌شود.

وی به وجود بیش از 800 تالاب و آببندان در مازندران اشاره کرد و افزود: حدود یک میلیون پرنده مهاجر سالانه به این استان مهاجرت می‌کنند که فلامینگوها، قوهای فریادکش، خوتکاها و اردک، انواع پرندگان مهاجر در تالاب های مازندران هستند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست برعهده تک‌تک افراد جامعه است، مردم نباید منتظر محیط‌بانان در حفاظت از محیط زیست باشند.

ربیعی افزود: با توجه به مطرح شدن بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، احتمال اینکه پروانه شکار در سال جاری صادر نشود، زیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز