خبرگزاری کار ایران

شکار پرندگان در گلستان ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۳۷

به علت شیوع بیماری آنفولانزا فوق حاد طیور پرندگان در کشور روسیه و احتمال انتقال این بیماری از طریق پرندگان مهاجر، این ممنوعیت اعمال شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: شکار پرندگان در استان تا پایان سال ممنوع شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، اسماعیل مهاجر مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به ممنوع شدن شکار پرندگان در استان گفت: به علت شیوع بیماری آنفولانزا فوق حاد طیور پرندگان در کشور روسیه و احتمال انتقال این بیماری از طریق پرندگان مهاجر، این ممنوعیت اعمال شده است.

وی گفت: به همین علت پروانه صید و شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نمی‌شود و متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه مالی به حبس نیز محکوم می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان تصریح کرد: هر ساله ۹۷ گونه پرنده مهاجر از مناطق شمالی روسیه برای زمستان گذرانی به ۴ تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل، آجی گل و گمیشان می‌آیند.

مهاجر افزود: سال گذشته برای ۸ هزار نفر پروانه شکار صادر شده بود اما امسال تا پایان سال شکار در استان ممنوع است.

وی گفت: چینگر، خوتکا، اردک سر سفید، اردک بلوطی، قو، غاز، حواصیل، پرستوی دریایی و کاکائی پرندگانی هستند که نیمی از سال را در این تالاب های گرم استان سپری می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۱۱ پرونده تخلف در استان گلستان تشکیل شد که ۲۵۲ پرونده شکار و صید غیر مجاز از جمله آن بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز