خبرگزاری کار ایران

در ۵ سایت صورت می‌گیرد؛

آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در البرز

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۵۶۶

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان البرز از آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرج، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط‌زیست استان البرز اظهار داشت: برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی در ۵ سایت واقع در آبگیر، سد، رودخانه و آب‌بند استان البرز و با همکاری کارشناسان متخصص و پرنده‌شناسان انجام خواهد شد.

مصطفوی با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان مهاجر در سطح جهان یک برنامه بلند مدت نظارت و پایش جمعیت پرندگان در فصل زمستان با تاکید بر تالاب‌ها و مناطق تجمع پرندگان آبی زمستان گذران است، افزود: این برنامه در استان البرز نیز همزمان با سایر کشورهای جهان انجام می‌گیرد. نتایج این گونه سرشماری‌ها به توصیف و تشریح تغییرات حاصله در تعداد و پراکنش جمعیت‌های پرندگان مهاجر آبی پرداخته و نهایتاَ به مدیریت زیست بوم کمک می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع وجود یا عدم وجود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، احتمال وجود این بیماری نیز با اولویت در دستور کار سرشماران قرار دارد، گفت: از عموم علاقمندان به حیات وحش تقاضا می‌شود چنانچه اطلاعی از محل‌های تجمع پرندگان آبزی یا احتمال برخورد با پرنده آبزی تلف شده دارند با شماره ۰۲۶۳۲۲۱۸۳۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز