خبرگزاری کار ایران

نمایش بیش از 100 فیلم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۴۱

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: سینما در رشد شخصیتی، کمال بخشی و پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه های ملی نقش تاثیرگذاری دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا رضاداد با اشاره به برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان اظهار داشت: از مجموع 378 اثر ارسالی به دبیرخانه در بخش رقابتی سینمای ایران، 41 فیلم به جشنواره راه پیدا کردند که این فیلم ها شامل 12 فیلم سینمایی، 7 فیلم داستانی بلند، 11 پویانمایی کوتاه و 11 کوتاه داستانی است.

وی افزود: در بخش رقابتی سینمای بین الملل نیز از 420 اثر ارسالی، 45 اثر برای بخش بین المللی انتخاب شدند که این فیلم ها شامل 15 فیلم سینمایی، 5 فیلم پویا نمایی، 7 فیلم پویانمایی کوتاه و 7 فیلم داستانی کوتاه است.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، میزان بودجه تخصیص یافته برای برگزاری این جشنواره را 6 میلیارد تومان و برابر با بودجه جشنواره پارسال اعلام کرد و افزود: سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار کنندگان این جشنواه هستند که 3 میلیارد تومان آن را سازمان سینمایی و حدود 3 میلیارد تومان دیگر را نیز شهرداری اصفهان پرداخت می کند.

رضاداد گفت: بزرگداشت خانم فریال بهزاد و برادران دالوند و نکوداشت زنده یاد ناصر چشم آذر، از برنامه های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان است.

وی خاطرنشان کرد: پانزدهمین سال است که با جشنواره فیلم کودک همکاری می کنم. دوره قبلی جشنواره، تجربه خوب و شگفت انگیزی بود. اگرچه نگران استقبال مردم به دلیل برگزاری جشنواره در تابستان بودیم، ولی استقبال فوق العاده ای صورت گرفت و ۱۰۰ سانس فوق العاده داشتیم و حتی برخی فیلم ها، فردای تمام شدن جشنواره اکران شدند.

وی با اشاره به این که تغییر و تحولات مدیریت کشور و شهر، در برگزاری جشنواره وقفه انداخت، بیان کرد: با استقرار مدیران جدید در شهرداری اصفهان، مذاکرات ما شروع شد و به دلیل استقبال مدیران اصفهانی، در توافق نامه جدید، دبیرخانه جشنواره را در اصفهان دائمی کردیم.

رضاداد تصریح کرد: امسال تحولات خوبی در زمینه فعالیت های فرهنگی در اصفهان به وجود آمده است. سینما چهارباغ هم سینمای بسیار خوبی است که در مکانی تاریخی قرار دارد. این سینمای چهارسالنی هم در جشنواره امسال درگیر است. در سینما فلسطین هم بخشی از رویدادها و بزرگداشت ها برگزار می شود.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: سینما در رشد شخصیتی، کمال بخشی و پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه های ملی نقش تاثیرگذاری دارد.

رضاداد ادامه داد: امسال سانس ویژه نمایش فیلم برای رسانه ها، صبح ها در یکی از سالن های چهارباغ برگزار می شود و پس از آن، نشست هایی با دست اندرکاران تولید فیلم های ایرانی هم در این سانس داریم. همچنین برنامه های اصلی ما از ساعت ۱۶ شروع می شود و برنامه های مفرح و نمایش فیلم داریم. رویدادهای مخل برنامه های اصلی جشنواره را هم به زمان های دیگری موکول کرده ایم تا استانداردهای برگزاری جشنواره رعایت شود.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان از امروز هشت شهریور ماه ساعت 20 در میدان امام حسین(ع)(دروازه دولت) با برگزاری مراسم خیابانی شاد و مفرح آغاز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز