خبرگزاری کار ایران

ملاشاهی به ایلنا خبرداد:

سرعت وزش باد در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید/کاهش سرعت وزش باد به صورت موقت در 2 روز آینده

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۸۲

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش بادهای 120 روزه در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار ناشی از آن غلظت ذرات غبار در هوای این شهر را به 8 برابر حد مجاز رساند.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: وزش بادهای 120 روزه امروز نیز در پنج شهرستان شمال استان فعال است که سبب خیزش گرد وغبار و وقوع پدیده طوفان و گرد وخاک در مناطق مستعد می‌شود.
 
وی افزود: در 24 ساعت گذشته بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زابل به 97 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را تا 3000 متر کاهش داد.
 
ملاشاهی عنوان کرد: سرعت وزش باد روز گذشته علاوه بر خیزش گرد و غبار و کاهش دید، غلظت ذرات معلق در هوای زابل را نیز افزایش داد و موجب شد تا شاخص کیفیت هوای این شهر 8 برابر شرایط مجاز شود.
 
ملاشاهی تصریح کرد:‌سرعت وزش باد در شهرهای زهک و هیرمند نیز به حدود 70 کیلومتر بر ساعت رسید و شدت گرد و خاک در شهر زهک بیش از سایر نواحی شمال استان شد، بطوری‌که دید افقی در ‌این شهر به 2000 متر کاهش یافت‌.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به صوت موقت سرعت وزش بادهای 120 روزه کاهش می‌یابد اما مجدد روز سه شنبه بر شدت وزش این بادها افزوده می‌شود.
 
وی در ادامه به غبارآلود شدن هوای زاهدان و شهرهای مرکزی استان اشاره کرد و افزود: به واسطه وزش بادهای شدید بر روی چشمه‌های تولید گردوغبار در شمال استان، امروز نیز احتمال افزایش غبار ‌در زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز