خبرگزاری کار ایران

ملاشاهی به ایلنا خبرداد:

غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۶۰ برابر حد مجاز رسید

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۳۳۲

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان امروز به ۶۰ برابر حد مجاز رسید.

علی ملاشاهی در گفت گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: امروز غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان ۹ هزار و ۷۵ میکرو گرم بر متر مکعب رسیده است.

وی افزود:سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید که این امر سبب کاهش دید در فرودگاه زابل به ۵۰۰ متر شد.
 
رئیس گروه هشدار و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی ادامه داد: امروز و فردا شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می‌شود به طوری که احتمال اختلال در پرواز‌های فرودگاه‌های زابل و زاهدان وجود دارد.

ملاشاهی افزود: در این مدت در جاده‌های ارتباطی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می‌شود.
 
به گفته وی با نفوذ این توده به نواحی مختلف مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان دید افقی و کیفیت هوا در اکثر این مناطق به شدت کاهش می‌یابد.
 
رئیس گروه هشدار و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای ضروری است.

وی اظهار داشت:‌یکی از ویژگی‌های وزش باد‌های ۱۲۰ روزه کاهش دماست به طوری که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این مناطق بین سه تا پنج درجه کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز