خبرگزاری کار ایران

محمدی‌فرد:

ارسال پول صندوق‌های صدقات به کشورهای منطقه شایعه است

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۰۳۹

مدیرکل کمیته امداد استان البرز با اشاره به رشد 8 درصدی وجوهات صندوق صدقات گفت: پرداخت صدقات مردمی به کشورهای نیازمند با هدف تخریب المان‌های موفق کشور، شایعه‌سازی شد که با هوشیاری مردم، منجر به شکست شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمدی‌فرد امروز در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: در حوزه کمیته امداد، هدف، محرومان جامعه هستند که یا خودشان توان تامین مایحتاج زندگی‌شان را ندارند یا افرادی آنها را به دامنه هدف کشاندند لذا خبرنگاران در مولفه محروم نوازی، جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: در کشور بالغ بر 7 میلیون نفر مشترک طرح صدقات کمیته امداد، ما را حمایت می‌کنند و صندوق‌ها به‌عنوان المان و نماد فرهنگی با پول‌های خرد و حتی ناچیز مردم، بخش عمده‌ای از مشکلات محرومان را برطرف می‌کند.

محمدی‌فرد تصریح کرد: بیش از 800 هزار نفر کمک‌های ویژه مانند تامین مسکن، جهیزیه، هزینه درمان و تحصیل برای محرومان انجام می‌شود لذا با توجه به رسالت خبرنگاری، لازم است کنار همدردی به انگیزه‌های خیرین، نگاه شود که این بخش بر دوش اصحاب رسانه است.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر پیامدهای ناشی از تخریب صندوق صدقات، گفت: تمام صدقات مردمی که به‌عنوان صدقه اندک اندک در صندوق‌های شهری ریخته می‌شود، بخش قابل توجهی از هزینه‌های محرومان داخل کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی به انتشار فیلم‌های اعتراض و اغتشاش اخیر اشاره و تصریح کرد: در تصاویر منتشر شده عده‌ای درصدد به آتش کشیدن صندوق‌های صدقات بودند. این اتفاقات به البرز نسبت داده شده در حالی‌که هیچ گزارشی مبنی بر این اتفاق در استان، گزارش نشده است.

مدیرکل کمیته‌امداد امام اضافه کرد: به هر حال این عمل ناشایست است که به‌واسطه اعتراض، صندوق‌های صدقات را تخریب کنند چراکه بسیاری از نیازمندان از طریق این صندوق‌ها، امرار معاش می‌کنند و مشکلات‌شان رفع می‌شود.

محمدی‌فرد خروج پول صدقات کشور را شایعه خواند و خاطرنشان کرد: اینکه وجوه جمع‌آوری شده صندوق‌های صدقات به کشورهای منطقه ارسال می‌شود، کاملا نادرست است و رسانه‌های خارجی درصدد تخریب و بد جلوه دادن نمادهای فرهنگی کشور هستند که خوشبختانه با رشد 8 درصدی وجوهات مردمی در صندوق صدقات، این ترفند نیز با شکست روبرو شد.

وی ادامه داد: صدقات جمع آوری شده البرز نه تنها از کشور خارج نمی شود بلکه حتی بیرون از استان نیز هزینه نخواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد البرز، گفت: بیش از 80 درصد صدقات صندوق‌های شهری هر استان صرف نیازمندان همان استان می‌شود. اغلب المان و طرح‌های حمایتی کمیته‌امداد در کشورهای دیگر الگو برداری شده و می‌توان صندوق‌های صدقات را در میادین و معابر آنها مشاهده کرد.

وی با عنوان اینکه کمک‌های ارسالی برای کشورهای بحران‌زده با اطلاع و حمایت مستقیم مردم انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم، احساس مسئولیت زیادی در کمک‌رسانی به نیازمندان دارند و کنار کمیته‌امداد، یاری‌رسان محرومان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز