خبرگزاری کار ایران

مابین ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری فارس منعقد شد؛

امضای تفاهمنامه‌ 6500 میلیارد ریالی برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی فارس

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۵۲

در سفر امروز رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان فارس، تفاهمنامه‌ 6500 میلیارد ریالی میان این ستاد و استانداری فارس برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و محرومیت‌زدایی استان فارس به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، دکتر محمد مخبر در مراسم انعقاد این تفاهمنامه با اشاره به توانایی‌ها و قابلیت‌های استان فارس گفت: دشمنان در جنگ امروز اقتصاد کشور و معیشت مردم را مورد هدف قرار داده‌اند و براساس آن، یک جنگ روانی را آغاز کرده‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با مقایسه‌ اقتصاد ایران در پیش و پس از انقلاب، تصریح کرد: امروز کشور به لحاظ منابع، امکانات و استعدادها، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بی‌نظیری برخوردار است.

وی تأکید کرد: همان‌طور که امور جنگ تحمیلی را به دست مردم سپردیم و پیروز شدیم، اقتصاد را هم باید به دست مردم سپرد. ما نباید تصدی‌گری کنیم، بلکه باید سیاست‌گذاری و پشتیبانی داشته باشیم.

مخبر یادآور شد: محوریت کار در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی با ایجاد اشتغال در چارچوب اقتصاد مقاوتی است. اقتصاد مقاومتی چیزی جز اقتصاد را به خود مردم سپردن نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، گسترش شرکت‌های کوچک و متوسط و بسط شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله مؤلفه‌های توسعه برشمرد و ادامه داد: باید به سراغ پروژه‌های اقتصادی رفت که بیشترین حجم اشتغال را در کمترین زمان ایجاد کنند.

مخبر از افزایش اعتبار این تفاهمنامه از 3500 به 6500 میلیارد ریال خبر داد و تأکید کرد: اگر ظرف سه سال آینده این اعتبار عملیاتی شود،  20 درصد به آن اضافه خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از انتخاب یکی از شهرهای محروم استان فارس به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی و توسعه و پیشرفت همه‌جانبه، استقبال و آمادگی این ستاد را برای پشتیبانی از این طرح اعلام کرد.

استاندار فارس نیز در این جلسه شاخصه‌ اصلی فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را مشارکت و توانمندسازی مردم در پروژه‌های اقتصادی اعلام کرد.

مهندس اسماعیل تبادار با بیان این مطلب افزود: به عنوان نماینده‌ دولت از تمام فعالیت‌هایی که در حوزه‌ کسب و کار و اشتغال‌زایی انجام بگیرد، استقبال می‌کنم. علیرغم تنگناها و مشکلات مالی، بیکاری در استان فارس سیر نزولی داشته و نرخ آن از 5/16 درصد در سال گذشته به 9/9 درصد رسیده است.

وی با تأکید بر این‌که استان فارس دارای قابلیت های فراوانی در زمینه‌ کشاورزی و گردشگری است، اظهار امیدواری کرد که با طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نرخ بیکاری در این استان کاهش یابد.

براساس این تفاهم‌نامه،‌ ستاد اجرایی در طرح‌های اقتصادی و زیربنایی تا مبلغ 6500 میلیارد ریال در استان مشارکت خواهد کرد. این اقدام شامل طرح‌های توانمندسازی اقتصادی با رویکرد تولید و اشتغال و اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در بخش‌های مختلف استان فارس و هم‌چنین اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در شهرستان کازرون است.

اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و مشارکت با کارآفرینان با اولویت کسب و کارهای کوچک و متوسط در مناطق محروم استان (مطابق الگوی بنگاه‌محور بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره))، اجرای طرح های توانمندسازی و مشارکت اقتصادی اجتماع‌محور در قالب الگوهای آسمان، آفتاب و مهتاب با اولویت کسب و کارهای خرد، کوچک و مشاغل خانگی، حمایت از راه‌اندازی و فعال‌سازی واحدهای تولیدی خرد و متوسط با محوریت اشتغال‌زایی و حفظ ظرفیت‌ها و فرصت‌های بالفعل اشتغال در استان با اعطای تسهیلات مالی ارزان‌قیمت، اعطای وام قرض‌الحسنه برای حمایت از مشاغل خرد و خانگی و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان استان، از جمله تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی با رویکرد تولید و اشتغال خواهد بود.

هم‌چنین اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی و زیربنایی به‌طور مشارکتی با قدرالسهم یکسان، کمک به ساخت و تکمیل 500 باب مسکن محرومین در قالب تفاهم‌نامه‌ی مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اجرای طرح برکت خانواده برای درمان زوج‌های نابارور روستایی و مناطق محروم به‌منظور حمایت از افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده و تأمین تعداد 500 دست جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، از جمله اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زمینه اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی ، اجتماعی و حمایتی در این تفاهم‌نامه خواهد بود.

بر طبق این تفاهم‌نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اجرای طرح آب‌رسانی به 24 روستا در بخش انارستان شهرستان کازرون، اجرای پروژه‌های آب‌خیزداری در خود شهرستان، مشارکت در تأمین 50 درصد از هزینه‌های تجهیز بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج)، ساخت یک باب مدرسه‌ 6 کلاسه در روستای جام بزرگی، ساخت و تکمیل 100 باب مسکن محرومین در قالب تفاهم‌نامه‌ مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ساخت 5 باب خانه‌ عالم در روستاهای معرفی شده از سوی امام‌جمعه‌ کازرون، تجهیز 2 باب حوزه‌ علمیه‌ برادران و خواهران، تأمین جهیزیه برای 100 زوج نیازمند، اجرای طرح برکت خانواده برای درمان زوج‌های نابارور و کمک به تجهیز امکانات سرمایش خانه‌ سالمندان بهزیستی شهرستان کازرون را بر عهده خواهد گرفت.

لازم به توضیح است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز 127 طرح شامل 7 طرح در حوزه‌ توانمندسازی اقتصادی، 114 پروژه در زمینه‌ امور زیربنایی و فرهنگی، 3 طرح در حوزه‌ سلامت و سایر خدمات و 4 پروژه‌ سرمایه‌گذاری گروه توسعه‌ اقتصادی تدبیر را با حجم سرمایه‌گذاری 26654 میلیارد ریال در استان فارس به بهره‌برداری رسانده و یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز