خبرگزاری کار ایران

نجفی تاکید کرد:

منابع خفته مالی را باید بیدار کرد/ به گونه ای عمل می‌کنیم که مردم حضور مسئولان را در کنار خود حس کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۴۷

استاندار البرز با بیان اینکه حدود ۷۰۰ واحد تولیدی در تملک بانک ها قرار دارند و ۲۰۱ واحد در این راستا غیرفعال هستند، گفت: اکنون بر اساس برنامه های ابلاغی کلان، احیای ۳۰ واحد در تملک بانک ها محقق شده ولی این تعداد را کافی ندانسته و درصدد احیای ۱۰۱ واحد در مرحله اول این طرح هستیم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که پیش از ظهر پنجشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از 700 واحد تولید در استان در تملک بانک ها قرار دارند، افزود: از این تعداد 201 واحد به علت بدهی به بانک‌ها تعطیل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید رئیس جمهوری طی برنامه ریزی های صورت گرفته برای هر استان سهمیه ای برای احیای واحدهای غیرفعال در نظر گرفته شده و برای البرز نیز در مرحله اول 30 واحد است.

نجفی گفت: اکنون بر اساس برنامه های ابلاغی کلان، احیای 30 واحد در تملک بانک ها محقق شده ولی این تعداد را کافی ندانسته و درصدد احیای 101 واحد در مرحله اول این طرح هستیم.

وی افزود: ایجاد یک واحد تولیدی علاوه بر اینکه به سرمایه زیادی نیاز دارد، زمان بر نیز هست از این رو با احیای این واحدها جهش بزرگی در راستای تسریع در اشتغالزایی خواهیم داشت.

استاندار البرز اضافه کرد: اکنون با توجه به اینکه استکبار با جدیت درصدد اعمال موانعی در جهت اختلال در اقتصاد کشور است، تامین منابع ارزی قدری با مشکل مواجه شده از این رو تولیدکنندگان بسادگی نمی توانند تجهیزات خود را وارد کنند بنابراین باید از ظرفیت های موجود بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

وی گفت: روند احیای واحدهای در تملک بانک ها طی جلسات منظم و مستمر پیگیری می شود چراکه این امر جزو اهم امور استان محسوب می شود.

نجفی افزود: درشرایط فعلی اقتصادی باید با بیدار کردن منابع خفته مالی، هرچه بیشتر مشکلات را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه امروز هرچه بیشتر باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق سیاست های اقتصادی بهره ببریم، عنوان کرد: استان البرز در رفع موانع تولید و تسهیل دراین بخش رتبه اول را کسب کرده و دولت تمام توان خود را دراین بخش گذاشته است.

استاندار البرز گفت: تلاش ها باید مضاعف شود تا مردم همراهی مسئولان را احساس کنند و برای رفع مشکلات اقدامات موثرتری صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز