خبرگزاری کار ایران

سعید نادری عضو شورای شهر اراک:

بستن خیابان پیروزی بی احترامی‌ دهن کجی به رای مردم بود

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۸۱۸

عضو شورای شهر اراک گفت: شورای ترافیک بدون توجه به رای شورای شهر در باره بازگشایی خیابان پیروزی بازهم مسدود بودن این خیابان را تمدید کرده که می بایستی به رای شورا احترام گذاشته می شد.

سعید نادری عضو شورای شهر اراک با گرامیداشت سالروز صدور فرمان مشروطیت گفت: سالروز صدور فرمان مشروطیت و یاد و خاطر آزادی خواهان را گرامی می‌دارم انقلاب مشروطه نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است که باعث گشایشی از استبداد به دموکراسی بوده است.

  نادری در خصوص ورود ماشین های سنگین به شهر اراک گفت: در ارتباط با کنار گذر اراک و ورود ماشین‌های سنگین به داخل شهر بارها بحث شده است و لازم است پل‌های محدوده ملک آباد و پتروشیمی توسط اداره کل راه و شهرسازی احداث شوند تا معضل ورود ماشین های سنگین به شهر با انتقال به کنارگذر اراک حل شود.

 وی عنوان کرد: می‌توان با همکاری پلیس راه ، راه حلی برای جلوگیری از ورود ماشین‌های سنگین در پنجشنبه‌ها پیدا کرد که هم در جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی  و هم در جهت کاهش حوادث اثر گذار  باشد .

 نادری گفت: مصوبه ای به عنوان انتشار اوراق مشارکت در خصوص طرح ۵۵ متری داشتیم که از توسلی معاون شهردار سوال شد در چه مرحله ای است که پاسخ مناسب و قانع کننده ای دریافت نشد که تقاضا دارم به فوریت پیگیری و اجرایی شود ؛همچنین فراخوانی در خصوص انتخاب مشاور انتشار اوراق  برگزار شده که طی آن ۳ شرکت مشاور انتخاب شده که لازم است در انتخاب برنده نهایی تسریع شود.

 این عضو شورای شهر در خصوص بسته ماندن خیابان پیروزی گفت: در زمان شورای چهارم با هر توجیهی و دلیلی که وجود داشت طی مصوبه ای خیابان پیروزی در اختیار پیمانکار دانشگاه علوم پزشکی جهت اجرای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر قرار گرفت، اما با شروع کار شورای پنجم طبق قانون و با توجه به مشکلاتی که برای شهروندان وجود داشت شورای شهر به موضوع بسته بودن این خیابان ورود کرد و بر مصوبه ای قانونی مبنی بر بازگشایی این خیابان رای داد که به بهانه‌های واهی توسط کمیسیون تطبیق فرمانداری رد شد.

 وی افزود: مطابق تبصره «6» ماده (96) قانون شهرداری، اراضی کوچه‌های عمومی و میدان‌ها و پیاده‌روها و خیابان‌ها و به‌طور کلی معابر و بستر رودخانه‌ها و نهرها و مجاری فاضلاب شهرها و‌ باغ‌های عمومی و گورستان‌های عمومی و درخت‌های معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر که مورد استفاده عموم است ملک عمومی محسوب و در ‌مالکیت شهرداری است و شورای شهر اراک به هر دلیلی صلاح ندیده است ملک خود را در اختیار پیمانکار این بیمارستان قرار دهد.

 نادری گفت: اینکه کمیته تطبیق در برابر رای مردم و شورای شهر قرار می گیرد برای ما هیچ توجیهی ندارد و می بایستی به رای و نظر شورای شهر احترام گذاشته شود.

وی گفت: شورای ترافیک نیز بدون توجه به رای شورای شهر در خصوص خیابان پیروزی بازهم مسدود بودن این خیابان را تمدید کرده است؛ که اگر قصد تقابل نبوده می‌بایستی به رای شورا احترام گذاشته می شد و آن را تمدید نمی‌کردند.

 وی افزود: شورای قبل نیز می بایستی این خیابان را به صورت اجاره‌ای در اختیار پیمانکار بیمارستان قرار می داد و با توجه به قانون مالکیت که متعلق به شهرداری است بایستی از شورای شهر مجوز اخذ می شد.

 این عضو شورای شهر گفت: اقدام شورای ترافیک مبنی بر تمدید مسدود بودن این خیابان بعد از رای شورای شهر دهن کجی به رای مردم محسوب می شود و تقاضا داریم به احترام رای شورای شهر برای بار دیگر این مساله در شورای ترافیک تمدید نشود چرا که شورای ترافیک تنها وظیفه نظر دهی در بحث ترافیک این خیابان را داشته و نه باز یا بسته بودن آن.

 سعید ناردی در خصوص ترافیک هسته مرکزی شهر اراک نیز گفت:تقاضا داریم در ایجاد محدودیت های ترافیکی در مرکز شهر اراک مطالعه دقیق شود و سپس این محدودیت ها اعمال شود.

 وی افزود: اگر بخواهیم ترافیک روانی در سطح شهر اراک بویژه در مرکز شهر داشته باشیم نیاز اعمال محدودیت‌های ترافیکی مثل طرح زوج و فرد هستیم.

 نادری با اشاره به اینکه ساختار موجود شهر اراک جوابگوی این حجم از ترافیک در مرکز شهر را ندارد گفت: به جز مرکز شهر در اراک ترافیک دیگری وجود ندارد که می بایستی با اعمال محدودیت های ترافیکی و تقویت هرچه بیشتر ناوگان عمومی و ایجاد پیاده راه ها به طور هم زمان باهم مشکل ترافیک حل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز