خبرگزاری کار ایران

از سوی هیات امنا صورت گرفت؛

درخواست مرمت«جمعه مسجد» اردبیل از سازمان میراث فرهنگی کشور

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۶۱۲

اهالی و هیات امنای "جمعه مسجد" با ارسال نامه‌ای خطاب به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواستار مرمت و بازسازی این بنای تاریخی شدند.

به گزارش‌ایلنا، این درخواست که برای چندمین بار از سوی مردم و اعضای‌هیات امنا مطرح می‌شود به ضرورت رسیدگی مطلوب جهت مرمت، نگه داری و حفاظت از این اثر تاریخی تاکید دارد.

در بخشی از نامه ارسالی بر مرمت طرح ملی مسجد جمعه در اسرع وقت تاکید شده است.

همچنین تاکید شده عملیات مرمت و بازسازی و رسیدگی فنی به صورت مداوم و تا حصول و تصویب طرح ملی و مرمتی به صورت جاری و به عنوان کارگاهی فعال در طول سال ادامه یابد.

با هدف صیانت از این اثر تاریخی مردم محله جمعه مسجد درخواست دارند که نگهبان و کارشناس راهنمایی کننده توریست ها و بازدیدکنندگان از طرف میراث فرهنگی و به صورت 24 ساعته در محوطه و تپه تاریخی مسجد جمعه و در طول سال به کار گرفته شود.

اهالی محل همچنین اختصاص بودجه کافی و وافی مانند مساجد و بناهای تاریخی اصفهان، شیراز و تبریز را به این اثر تاریخی درخواست کرده اند.

در پاسخ به این مطالبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز این درخواست را در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به اردبیل مطرح کرد.

به منظور احیای این بنای تاریخی طرح تبدیل آن به پایگاه ملی- پژوهشی را به تصویب رسانده و در پی حضور مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های‌جهانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری‌کشور این مهم درخواست شد.

با معرفی مدیر پایگاه ملی- پژوهشی و اختصاص اعتبار مناسب پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تحولات مطلوبی در مرمت این اثر تاریخی مشاهده شود و هم اینک نیز اقداماتی در دست اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز