خبرگزاری کار ایران

فرسودگی نیمی از ناوگان اتوبوسرانی اصفهان؛

کاهش سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی در اولویت مدیریت شهری اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۰۷

شلوغی خیابان‌ها و تعداد بی شمار ماشین‌های تک سرنشین، ترافیک سنگینی ایجاد کرده و شهر گنبدهای فیروزه ای در دود و بوق خودرو ها به نفس نفس افتاده است.

به گزارش ایلنا، یکی از راه های کاهش این حجم از آلودگی ناشی از تردد خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها که طبق گزارش سازمان حفاظت محیط زیست ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به تردد این وسایل نقلیه است، توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی است.

راهکاری که در جوامع توسعه یافته بسیار جواب داده و بعد از تاکسی و اتوبوس،تولد تراموا،مترو و ترن هوایی را منجر شد.

شهرداری ها یکی از اصلی ترین نهادهای متولی در سیستم حمل و نقل عمومی هستند و باید خدمات خوب و با کیفیتی در این زمینه به شهروندان ارائه دهند.

شهرداری اصفهان نیز با این تفکر و تجمیع نیرو و سرمایه جدای از تاکسی و اتوبوس بی آرتی خط اول مترو اصفهان را تکمیل و در اختیار مردم گذاشت.

جوان سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
وظیفه دیگر شهرداری ها جوان سازی و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسرانی است.

کاری که با توجه به مسائل اقتصادی و افزایش قیمت دلار به راحتی صورت نمی گیرد. با این حال شهرداری اصفهان بدون اعلام نیاز به دولت در این زمینه فعالیت های چشمگیری داشته و با هزینه ای بالغ بر 377 میلیارد ریال مورد ناوگان اتوبوسرانی را جوان کرده است.

اضافه شدن 50 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان، افتتاح 8 خط شامل 6 خط جدید اتوبوسرانی و دو خط ویژه اتوبوس های تندرو، ورود 30 دستگاه اتوبوس بازسازی شده و ساماندهی، اصلاح و توسعه 15 خط موجود از جمله طرح های اجرا شده است.

همچنین بهره برداری از 78 دستگاه واحد مسکونی متعلق به تعاونی مسکن کارکنان اتوبوسرانی و رونمایی از فرم های جدید آشکارسازی شده ویژه راهبران برای اولین بار در کشور با هدف افزایش ایمنی در شب از دیگر طرح هایی بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهردار اصفهان در این مراسم گفت: با اضافه شدن اتوبوس های جدید و استاندارد، کرامت رانندگان و مسافران حفظ می شود.  

قدرت الله نوروزی ضمن تشکر از تلاشگران سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: رانندگان پایه و اساس اتوبوسرانی و سرمایه انسانی آن هستند و با رفتار و اخلاق شایسته نقش یک فعال اجتماعی را در محیطی به نام اتوبوس ایفا می کنند. این افراد فقط یک راننده نیستند زیرا بخشی از ماموریت شهرداری که شهروند محوری است را انجام می دهند.

وی با اشاره به دهه کرامت، تصریح کرد: تکریم به معنای حفظ حیثیت، احترام، شأن، آبرو، جایگاه و حرمت افراد است. کرامت و حیثیت افراد باید به دور از هر طبقه بندی گرامی داشته و شأن و مقام آنها را در نظر بگیریم و حقوق همه شهروندان را رعایت کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: رانندگان جایگاه بسیار مهمی دارند. ما این موضوع را درک کرده و برای حفظ جایگاه این قشر زحمتکش از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم. همه در مدیریت شهری خواهان حفظ حقوق شهروندی هستیم. در این راه باید زندگی آنها را تسهیل و رفاهشان را افزایش دهیم و این کارها در حال انجام است.

نوروزی بیان داشت: اضافه شدن 50 دستگاه اتوبوس جدید و 30 دستگاه اتوبوس بازسازی شده با کیفیت مناسب و قرار گرفتن 270 دستگاه اتوبوس در نوبت بازسازی با رعایت استانداردها و نیز اضافه شدن 8 خط جدید به دست مجموعه اتوبوسرانی اقدام بسیار شایسته ای در راستای سهولت مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی و توجه به کرامت و حقوق شهروندی آن ها است.   

وی با بیان اینکه نباید تفاوتی در تکریم رانندگان و مدیران باشد، افزود: اگر بتوانیم با تعامل با یکدیگر گامی در ارتقای سطح زندگی مردم برداریم اجر آن از انجام واجبات کمتر نیست. این موضع همت بالا و ایثار می خواهد. در شرایط بحرانی باید ایثار کرد و گام های استوار برداشت.

شهردار اصفهان گفت: ما برای تأمین زندگی شما رانندگان همیشه به فکر هستیم تا این قشر بتواند با آسایش و آرامش زندگی کند.

وی بیان داشت: در سال جاری با ترمیم و بازسازی دیگر اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی، این ناوگان از حالت فرسودگی خارج می شود و اکنون نیز بیش از آنکه از بابت اضافه شدن اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی خشنود باشم از این بابت خوشحالم که 60 دستگاه اتوبوس فرسوده از این ناوگان کم شده است.

نوروزی تاکید کرد: رفاه باید برای راننده و مسافر توأمان بوده و محیط زیست، گردشگری، کاهش ترافیک و آلودگی با اجرای این سیاست ها اصلاح شود. 

ایجاد احساس کرامت و رضایت برای مردم

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: دغدغه مدیریت شهری رقم زدن بهترین ها برای مردم است.

علیرضا نصر اصفهانی در آیین بهره برداری از پروژه های جدید شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان به مناسبت دهه کرامت، اظهار داشت: اگر به کرامت افراد، باور و اعتقاد داشته باشیم نگاه ما به جامعه حفظ حقوق انسان ها خواهد بود.  

وی تصریح کرد: همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید این نگاه را نسبت به تک تک شهروندان داشته و خود را به عنوان خدمتگزار آنها فرض کنیم. کاری که امروز در سازمان بزرگ اتوبوسرانی در حال انجام است در راستای کرامت بخشی به انسان است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اضافه کردن 50 دستگاه اتوبوس جدید به این دلیل است که در اتوبوس های جدید کرامت انسان ها حفظ می شود. همچنین در برخورد مناسب رانندگان کرامت انسان ها حفظ می شود. جامعه با مشکلات متعددی روبرو است که می طلبد همه در هر مسئولیتی که هستیم قدری از مشکلات یکدیگر بکاهیم.

وی افزود: ناوبران اتوبوسرانی باید رفتار و برخورد مناسبی با شهروندان داشته و حس کرامت انسانی و رضایت را میان شهروندان ایجاد کنند.

بار سنگین بدهی های دولتی

فرماندار اصفهان نیز به مشکلات موجود عرصه حمل و نقل در سطح کشور و استان اشاره کرد و ضمن تشکر از همت والای مدیریت شهری در راستای رفع این مشکلات افزود: با تلاش های صورت گرفته شهرداری، اقدامات شایسته ای پیگیری و به ثمر رسیده است، مصداق بارز آن افتتاح رسمی خط یک قطار شهری اصفهان و اکنون افتتاح طرح های اتوبوسرانی است.

احمد رضوانی در آیین بهره برداری از طرح‌های جدید شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان بیان اینکه دولت به اتوبوسرانی بدهکار است و بار سنگینی را بر دوش شرکت اتوبوسرانی تحمیل کرده است، بیان کرد: با همت و تلاش های صورت گرفته مشکلات ناوگان اتوبوسرانی به حداقل رسیده است. مسایل این حوزه در شورای ترافیک و حمل و نقل شهرستان و استان مطرح شده و با پیگیری های مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی ما نیز در جریان تمام امور این سازمان قرار گرفتیم تا بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

پویایی شهر با وجود مشکلات مالی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز گفت: با توجه به رکود مالی، جنبش و تکاپو در شهر متوقف نشده و این شهر در مسیر امید قرار گرفته است.

علیرضا صلواتی از افتتاح نخستین کارخانه تولید موتورسیکلت برقی در اصفهان در ماه جاری خبر داد و افزود: موتورسیکلت‌های برقی و پاکروها در نیمه اول سال جاری فروش انبوهی داشته است.

وی بیان کرد: امیدواریم 250 دستگاه اتوبوس که در قلعه شور زیر آفتاب قرار گرفته است نیز تا پایان سال نوسازی و وارد ناوگان ‌شود.

وی با اشاره به این که در صورت تأمین منابع مالی ۳۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری خواهد شد، ادامه داد: با ورود این تعداد اتوبوس به ناوگان در آینده سن ناوگان اتوبوسرانی اصفهان کاهش خواهد یافت.

۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی به سن فرسودگی رسیده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان به مسافران سرویس‌دهی می‌کند، افزود: ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی به سن فرسودگی رسیده، از این رو ارتقاء سطح کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان در اولویت‌های اتوبوسرانی قرار گرفته است.

قدرت افتخاری با اشاره به این که طی شش ماهه گذشته اقدامات زیادی در این سازمان انجام شده است، اظهار داشت: در این مدت بالغ بر ۶۰ دستگاه اتوبوس به دلیل فرسودگی و دودزایی از چرخه حمل و نقل خارج شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه و منزلت راهبران اتوبوسرانی، بیان کرد: مباحث مربوط به بیمه رانندگان توسط شهرداری، فرمانداری و استانداری در حال پیگیری است.

وی با اشاره به ساماندهی سه محور اصلی کاوه، چهارباغ بالا و خیابان امام خمینی(ره)در تابستان امسال اضافه کرد: با توجه به این که در سال تحصیلی جدید و در مهر ماه تعداد اتوبوس بیشتری نیاز است لازم است مدیریت شهری حمایت بیشتری از نوسازی اتوبوس‌ها نوسازی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز