خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

خرید ۱۴۰ دستگاه اتوبوس برای خطوط بی آر تی اصفهان تاسال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۶۳۳

شهرداری قرار داد خرید ۱۷۰ دستگاه اتوبوس را با دو شرکت خودرو سازی داخلی(ایران خودرو وزرین خودرو) منعقد کرده است که این اتوبوس ها دارای استاندارد های یورو۳ بوده و مورد تایید محیط زیست هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بااشاره به افزایش دو برابری بودجه خرید اتوبوس واحد در بودجه سال جاری شهرداری گفت: اعتبار خرید اتوبوس واحد شهری در بودجه سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان است همچنین بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در دستور کارمعاونت حمل و نقل شهرداری قرار گرفته است که با تحققق این برنامه ۴۰ درصد اتوبو‌س‌های شهر اصفهان تا مهرماه سال آینده بازسازی و نوسازی شده و به چرخه حمل و نقل وارد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علیرضا صلواتی که ۲۵۰روز از زمان انتصابش در این سمت می‌گذرد با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌هایی برای کاهش ترافیک و همچنین بهبود حمل و نقل اصفهان کرده‌ایم، افزود: قرار داد خرید ۱۷۰ دستگاه اتوبوس با دوشرکت خودرو سازی داخلی(ایران خودرو وزرین خودرو) منعقد شده که این تعداد تا پایان خرداد ۹۴ وارد چرخه حمل و نقل عمومی اصفهان خواهند شد.

وی درباره خرید این اتوبوس‌ها از شرکت‌های داخلی که رقمی معادل ۴۵۰ میلیون تومان را به خود اختصاص می‌دهند، افزود: این اتوبوس‌ها از استاندارد‌های یورو۳ برخوردارند و مورد تایید محیط زیست هستند و در زمینه رعایت کیفیت تولید مورد تایید هستند؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به این نکته اشاره کرد که حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس‌های دو کابین در اصفهان که حجم مسافرشان دو برابر اتوبوس‌های تک کابین است، برای ما مقرون به صرفه خواهد بود، اظهار داشت: قرار داد خرید۱۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین و ۴۰ دستگاه تک کابین نیز برای خطوط بی‌آر تی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آلودگی هوا برعهده حمل و نقل شهری است، ادامه داد: تلاش ما کاهش حمل و نقل شخصی از طریق بهبود سرویس‌های عمومی و بهبود فنی خودرو‌ها است که هر پنج سال یک بار باید معاینه فنی شوند. در این زمینه برای کاهش آلودگی هوا تا پایان سال سه و تا سال آینده پنج جایگاه سی ان جی در شهر اصفهان اضافه می‌شوند.

صلواتی بااشاره به اینکه ۱۰ میلیارد تومان نیز برای بازسازی و تعمیر اتوبوس‌ها پیش بینی شده است، بیان داشت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس امسال و ۱۰۰ عدد تا سال آینده بازسازی می‌شود. در شرایطی که پنج سال است اتوبوس دولتی وارد چرخه حمل و نقل شهری اصفهان نشده تا سال آینده ۴۰ درصد اتوبوس‌های شهری تعویض و بازسازی می‌شود.

صلواتی، با اشاره به راه اندازی سه خط دو(می‌دان جمهوری به میدان آزادی)، سه(پایانه ارغوانیه تا میدان امام علی(ع)) و شش(می‌دان قدس تا میدان جمهوری) خطوط بی‌آر‌تی اصفهان در سال ۹۴ گفت: خطوط فعلی روزانه ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار مسافر را جابه ‌جا می‌کنند و با راه اندازی خطوط جدید حلقه حمل و نقل عمومی اصفهان تکمیل خواهد شد و هر مسافر حلقه ترافیکی اصفهان را در مدت زمان ۴۵ دقیقه طی خواهد کرد.

وی در خصوص ایمنی خطوط بی‌آرتی گفت: در شهر اصفهان خطوط غیر ایمن نداریم و حوادثی که در خطوط بی‌آر تی اتفاق می‌افتد ناشی از تخلف عابران پیاده، خودرو‌ها و یا متورسواران است و از ابتدای امسال دو مورد تلفات جانی در این خطوط اتفاق افتاده است.

وی در خصوص اینکه چرا پله‌های مکانیزه‌ای که در سطح شهر و یا در مسیرهایی که عرض خیابان برای خطوط بی‌آرتی مصدود شده، احداثمی‌شود که برای عبور معلولان و حتی سالمندان مناسب سازی نشده‌اند؟، گفت: هیچ راهکاری برای پله‌های مکانیزه نداریم، شما پیشنهاد بدهید!

وی به تردد متورسیکلت‌ها که شش تا ۱۰ برابر یک خودروی سمند آلودگی ایجاد می‌کنند و علاوه بر آن خسارت‌های دیگری نیز به دنبال دارند، اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد تلفات شهری ناشی از حوادثترافیکی مربوط به عابران پیاده است، ۳۰ تا ۴۰ درصد تلفات انسانی نیز مربوط به متورسواران است؛ در دو سوم حوادثترافیکی پای یک موتورسوار در میان است و باید گفت خیابان‌های اصفهان به لحاظ ایمنی وضعیت نگران کننده‌ای دارند و هر یک روز درمیان یک نفر در محدوده شهر جان خود را از دست می‌دهد.

صلواتی با اشاره به محور حمل و نقل هوشمند ابراز داشت: نصب۱۲۸دوربین‌ نظارت تصویری یکی از این مواردی است که تاکنون با هدف نظارت بر ترافیک و اصلاح زمان بندی برای کاهش ترافیک و کمک به عبور ماشین‌هایی همچون، آمبولانس، آتش نشانی و غیره تعبیه شده است.

وی با اشاره به تعبیه ۲۶ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر گفت: تا پایان سال تعداد دوربین‌های نظارت تصویری به ۱۴۰ و ثبت ترافیک به ۵۰ می‌رسد که این دوربین‌ها تاثیر خاصی در کاهش تصادفات و ترافیک دارد. همچنین به زودی ارتباط آنلاین با مرکز کنترل ترافیک خواهیم داشت و بدین شکل بلافاصله تخلف فرد پیامک می‌شود و مجوزهای لازم در این ارتباط اخذ شده است.

وی با اشاره به مطالعه طرح محدوده ترافیک و محدوده زوج و فرد گفت: طرح زوج و فرد در صورتی موثر است که از مبدا باشد تا کاهش تردد خودرو‌ها را شاهد باشیم و این موضوع به شرط ایجاد تسهیلات مانند پارکینگ در مبادی محدوده، تسهیلات دوچرخه در داخل محدوده امکان پذیر بوده و راه اندازی خط یک قطار شهری نیز کمک قابل توجهی به این موضوع است.

صلواتی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که نرم افزارهای تلفن همراه را یا شهروندان راه اندازی کنیم تا پبتوانند پارکینگ محدوده موردنظر را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲ ایستگاه دوچرخه در سطح شهر وجود دارد که تا پایان سال به ۵۰ ایستگاه افزایش پیدا می‌کند، افزود: تعبیه مسیرهای ویژه دوچرخه سواری ضروری است؛ هم اکنون ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه موجود است که اکنون به دلایل مختلف قابل استفاده نیست و امیدواریم تا نیمه اول سال آینده تصحیح می‌شود. توصیه شورای شهر وشهرداری ایجاد ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه است.

وی اضافه کرد: استقرار ایستگاه‌های دوچرخه دانش آموزان در نزدیکی مدارس از دیگر اقدامات موثر در این زمینه است. همچنین ایجاد ایستگاه‌های مکانیزه دوچرخه سواری برای نخستین بار در اصفهان انجام شده است که سالانه یک میلیارد تومان صرف نگه داری این ایستگاه‌ها می‌شود و ۱۰ ایستگاه مکانیزه هوشمند برای سال آینده ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: شفاف کردن خطوط عابر پیاده برای سواری‌ها و اعمال قانون در زمینه رعایت حقوق پیاده سواران و تذکر احترام دو طرفه پیاده و سوار به یکدیگر با استفاده از همیاران از جمله اقدامات در دست انجام به منظور بهبود فضای حمل و نقل شهر اصفهان است.

وی در ادامه با بیان اینکه رانندگان تاکسی تا پایان سال جاری حق دریافت کرایه مازاد بر تعرفه اعلام شده را ندارند، افزود: در این راستا و با توجه به رسیدن به روزهای پایانی سال تعداد گروه‌های بازرسی تاکسیرانی افزایش خواهد یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به نصب سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی گفت: تا کنون از ۲۰ هزار تاکسی شهر اصفهان پنج هزار و ۸۸۰ دستگاه در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و در حدود ۵۲ درصد تاکسی‌های اصفهان مجهز به دستگاه‌های پرداخت الکترونیک هستند و امیدواریم تا نیمه نخست سال آینده تمام تاکسی‌ها به این سامانه تجهیز شوند.

صلواتی در پاسخ به این سؤال که نحوه پرداخت کرایه در این سامانه به گونه‌ای است که هزینه اتلاف وقت در ترافیک اصفهان از جیب مسافران پرداخت خواهد شد؟، گفت: در روزهای بارانی بیشتر رانندگان تاکسی به دلیل ترافیک تنها مسافران دربستی را سوار می‌کنند، توجه داشته باشید که رانندگان تاکسی وسیله و وقت خود را در اختیار مسافران قرار می‌دهند! به همین در زمان ترافیک باید نفع آن‌ها را هم در نظر گرفت.

وی در پاسخ به اینکه استفاده از این سامانه به این معناست که شهروندان هم باید عوارض ترافیک را پرداخت کنند و هم مدت زمان اتلاف وقت رانندگان تاکسی در خیابان‌هایی که هر روز ترافیک آن‌ها بیشتر می‌شود، گفت: البته در زمان استفاده از این سامانه در برخی موارد در حق مسافر و در برخی دیگر در حق راننده اجحاف می‌شود اما به هر حال رانندگان تاکسی، شهروندان این شهر نیز هستند و حقوق آن‌ها باید در نظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز