خبرگزاری کار ایران

قدرت الله نوروزی مطرح کرد:

اصفهان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۰۰۶

شهردار اصفهان گفت: تا زمانی‌که زیرساخت‌های گردشگری فراهم نشود شعار توسعه صنعت گردشگری تحقق نمی‌یابد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در دومین همایش استانی "نقش مهمان‌پذیری و هتلداری در صنعت گردشگری اصفهان" در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نقش بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در آبادانی، رفاه عمومی و ایجاد اشتغال و در نهایت جذب گردشگر مهم خواند و افزود: مدیریت‌شهری اصفهان به موضوع گردشگری به‌عنوان منشأ تحول اقتصادی، امید و نشاط اجتماعی اعتقاد دارد و این مهم را از اولین و اساسی‌ترین محورهای فعالیت‌های خود قرار داده است.  

وی اذعان داشت: برای نخستین بار در ایران هفته فرهنگی یک شهر (اصفهان) در پاریس برگزار شد، برگزاری این هفته فرهنگی با ۳۸ عنوان برنامه در زمینه‌های فرهنگی و هنری مختلف، تأثیر بسیار زیادی در معرفی شهر اصفهان در قلب اروپا داشت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان عضو شبکه خلاق یونسکو است، ادامه داد: در اجلاس شهرهای خلاق جهان در شهر کراکوف لهستان موفق به معرفی ظرفیت‌های شهر اصفهان به نمایندگان شهرهای مختلف جهان شدیم. درصددیم پل ارتباطی که بین اصفهان و پاریس و همچنین کراکوف ایجاد شده برای معرفی و جذب گردشگر مورد استفاده قرار گیرد تا همه ظرفیت‌های این شهر که در رقابت با شهرهای جهان است، معرفی شود.

باید در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی چاره اندیشی شود

نوروزی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهر اصفهان تصریح کرد: تا زمانی که این زیرساخت‌ها فراهم نشود شعار توسعه صنعت گردشگری تحقق نمی‌یابد و حتی باید در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی نیز چاره اندیشی کرد تا امنیت، آسایش و آرامش گردشگران تامین شود. در صورتی که همه شهر اصفهان به هتل تبدیل شود اما ضعف‌های فرهنگی و زیرساختی رفع نشود متقاضی هتل نخواهیم داشت.

نسخه احیای بافت فرسوده کشور برای اصفهان مفید نیست

شهردار اصفهان با بیان اینکه بافت اصفهان تاریخی و فرسوده است و باید متناسب با این بافت اقامتگاه‌های مسافرتی ایجاد شود، اظهارکرد: با توجه به اینکه 23 درصد از 11 درصد بافت فرسوده شهر اصفهان تاریخی است باید از این ظرفیت برای ایجاد اقامتگاه های توریستی و گردشگری به خوبی استفاده شود. 

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در اصفهان به ویژه در زمینه ساخت هتل و تبدیل خانه‌های تاریخی به مسافرخانه یا رستوران فراهم شده، ادامه داد: نسخه احیای بافت فرسوده در دیگر شهرها برای شهر اصفهان کارساز و مفید نیست زیرا بافت تاریخی اصفهان باید به جای تعریض، ترمیم شود و این مورد را روز گذشته در نشست شهرداران و استانداران کلان شهرهای کشور با رییس جمهور نیز اعلام کردم.

نوروزی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های اصفهان برای جذب گردشگران متنوع به خوبی استفاده شود، اضافه کرد: همه نوع زیرساخت در حوزه گردشگری باید در اصفهان ایجاد شود چراکه این شهر، دارای ظرفیت‌های متعددی است.

وی از آمادگی شهرداری به‌عنوان تسهیل‌گر در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری سخن به میان آورد و گفت: مدیریت‌شهری اصفهان برای هر شخصی که قصد ساخت هتل دارد پروانه ساخت، امکانات و تسهیلات هتل‌سازی به صورت رایگان و مطابق کمیسیون ماده 5 و اصول شهرسازی صادر می‌کند. شهرداری با همه توان آمادگی ارایه تسهیلات برای ایجاد هتل را دارد و هرکسی که در این راستا فعالیت کند را حمایت خواهد کرد.

ترافیک در مکان‌های تاریخی باشد نه خیابان‌ها

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های گردشگری در محور چهارباغ تصریح کرد: بر اساس طرح‌های در نظر گرفته شده، چهارباغ عباسی به گذر فرهنگی تبدیل می‌شود که جمعیت زیادی در طول روز در آن در تردد می کنند. در دنیا برای دیدن بناهایی مانند چهلستون باید ساعت‌ها در صف بایستید و در دنیا ترافیک در مکان‌های تاریخی است نه در خیابان‌ها؛ امیدواریم اصفهان نیز روزی به این سمت برود.

نوروزی آثار تاریخی اصفهان از جمله چهارباغ و میدان نقش جهان را به چاه‌های نفت تشبیه و بیان کرد: لازم است قدرت استحصال از این چاه‌ها را داشته باشیم. پس از تبدیل چهارباغ به گذر فرهنگی از میدان امام حسین(ع) تا میدان نقش جهان به پیاده راه تبدیل می‌شود تا به جای شنیدن صدای بوق ماشین‌ها، صدای کالسکه و سُم اسبان شنیده شود و این میدان پر از گردشگرانی از ملیت‌های گوناگون باشد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: طرح‌های گذر فرهنگی باید با همراهی و مشارکت مردم انجام شود در غیر این‌ صورت مانند طرح  میدان امام علی(ع) و بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های مردمی شکست خواهد خورد.

وی با بیان اینکه پیاده‌راه شدن چهارباغ عباسی تا قبل از برگزاری جشنواره فیلم کودک در شهریورماه انجام می‌شود، اضافه کرد: به‌طور حتم با همکاری مردم و مشارکت کسبه، طرح تبدیل چهارباغ به گذر فرهنگی موفق خواهد بود. چرا که مشارکت مردمی، انسجام،آبادانی و توسعه شهر را به همراه دارد.

نورزوی افزود: در همه عرصه ها اگر به صورت گروهی و برای پیشرفت شهر فعالیت کنیم حتما موفق خواهیم شد و نباید فقط به فکر منافع شخصی باشیم.

وی شهر اصفهان را نیازمند پیاده راه‌های عریض و نه خیابان‌های طولانی دانست و گفت: با پیشرفت شهر باید پیاده‌روها را عریض کنیم همانگونه که شهرهای پیشرفته پیاده‌روهای عریض را جایگزین خیابان‌های عریض کرده‌اند.

شهردار اصفهان شهرداری‌ را تسهیل‌گر برای آبادانی و توسعه شهر معرفی و بیان کرد: سرمایه گذاران و بخش خصوصی می‌توانند در زمینه گردشگری گام‌های موثری بردارند و شهرداری از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز