خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در برنامه "با مسئولان" اردبیل:

نیازمند بهبود وضعیت اشتغال و رفاه شهروندان هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۳۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بحث رفاه و تامین اجتماعی شهروندان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با ایجاد اشتغال مولد و پایدار سطح زندگی هموطنان را ارتقاء دهیم.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در برنامه "با مسئولان" اردبیل با اشاره به مواهب خدادادی و ظرفیت‌های استان اردبیل، سطح فرهنگ و وضعیت اجتماعی این استان را مناسب ارزیابی کرد و با اشاره به نرخ پایین بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در این استان گفت: در استان اردبیل به توسعه اشتغال و ایجاد امنیت معیشتی بیشتر نیاز داریم چون از نظر شاخصه های اجتماعی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

ربیعی بر لزوم گسترش خدمات تامین اجتماعی و به ویژه بیمه روستائیان و عشایر اشاره و از روستائیان خواست از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

وزیر کار از بازدید خود از شهرستان‌های استان خبرداد و گفت: مشاهده کارآفرینانی در استان اردبیل که روزی خود برای پیدا کردن شغل مجبور به مهاجرت شده بودند برای من لذت بخش و آموزنده بود.

ربیعی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و گردشگری را از ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل دانست و بر حمایت از تمام رسته های شغلی موجود در این زمینه ها تاکید کرد.

وی ایجاد پنجره واحد اشتغال روستایی در استان اردبیل را کار خوبی دانست و از استاندار اردبیل خواست تا این پنجره در شهرستان ها هم ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم استفاده از سرمایه گذاری های خرد و سیستم های تامین مالی SME را برای توسعه اشتغال مهم دانسته و بر تقویت صندوق کارآفرینی تاکید کرد.

دبیر شورای عالی کار ضمن تاکید بر اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی برای مقابله با تحریم های دشمنان نظام و کشور گفت: نه به عنوان وزیر، بلکه به عنوان یک کنشگر اجتماعی و یک نفر از بدنه جامعه کارگری کشور که از سال 58 در کسوت کارگری حضور داشته عرض می کنم که با اتحاد و همدلی خواهیم توانست از مشکلات پیش آمده اخیر هم موفق و سربلند بیرون بیاییم.

وزیر تعاون، کار و رفاه در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از همه‌مسئولان استان از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مجموعه مدیریت استان بر پیگیری و حل مشکلات مطرح شده در طول این سفر قول مساعد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز