خبرگزاری کار ایران

با حضور اساتید برجسته حوزه صنعت ساختمان؛

آیین اعطای نخستین نشان ساختمان ماندگار برگزار شد/ بهره‌برداری از اولین ساختمان ماندگار در تهران

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۸۳۹

آیین اعطای نخستین نشان ساختمان با حضور اساتید برجسته حوزه صنعت ساختمان و به همّت کانون ساختمان ماندگار، با نظارت علمی دانشگاه خوارزمی، انجمن معماری تهران و مشاوران بارادکاما نماینده مجمع جهانی یورو سرت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این آیین با حضور تعدادی از مسئولان سازمان محیط زیست، سازمان توسعه پایدار شهرداری، اداره ملی استاندارد، دانشگاه خوارزمی، انجمن معماری و اساتید برجسته حوزه صنعت ساختمان در سالن همایش های هتل اسپیناس پلاس تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا کریم نماینده مجمع جهانی یورو سرت و دبیر کمیته کسب و کار انجمن معماری تهران، با اشاره به این که این اقدام از نوروز سال 96 آغاز شد، اظهار داشت: آیین نامه ارزیابی ساختمان ماندگار یک مدل بین المللی بوده که سعی کردیم آن را بومی سازی کنیم.

وی بیان کرد: ایزوی ساختمان های ماندگار، توسط اداره ملی استاندارد و سازمان توسعه پایدار شهرداری تایید و نظارت علمی آن توسط اعضای هیات علمی دانشگاه خوارزمی صورت گرفته است تا بتوانیم ساختمان های متناسب با محیط زیست بسازیم.

کریم خاطرنشان کرد: توجه ویژه به مباحث محیط زیستی، مسائل اجتماعی و اقتصادی از شاخصه های اصلی تدوین آیین نامه ساختمان های ماندگار هستند.

وی افزود: در گام اول با مجموعه های با تجربه و خبره ای که می توانستند ساختمان های اصولی بسازند و رضایت مشتری و خدمات پس از فروش را لحاظ می کردند وارد تعامل شدیم، در نهایت اجرای این امر به گروه ساختمانی آرک سپرده شد که خوشتبختانه امروز شاهد این هستیم که با موفقیت کار خود را به اتمام رسانده و اولین ساختمان ماندگار در تهران ساخته شد.

نماینده مجمع جهانی یورو سرت ادامه داد: این ساختمان در نوروز سال 96 ساخته شد، طی بازه زمانی 17 ماهه مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفت و امروز موفق به کسب نشان ساختمان ماندگار شد.

کریم عنوان کرد: رعایت شاخصه های محیط زیستی در صنعت ساختمان یکی از دغدغه های اصلی ما بود که به لطف خدا توانستیم ساختمانی طراحی کنیم که خطرات ابتلا به سرطان را کاهش دهد؛ به عنوان مثال در پنجره ها از شیشه هایی استفاده شد که مانع تابش اشعه های مضر آفتاب شود یا از رنگ های voc جهت جلوگیری از سرطان ریه استفاده شده است.

وی همچنین ابراز کرد: رعایت تمامی مسائل اجتماعی، داشتن توجیه اقتصادی برای خریدار، در دسترس بودن فضاهای رفاهی و خدمات شهری نظیر پارک ها و حمل و نقل شهری، پیش بینی رونق اقتصادی و تحویل ساختمان طی مراسمی خاص و تشریح اقدامات انجام شده از دیگر ویژگی های این ساختمان ها هستند.

کریم تاکید کرد: سازندگان این ساختمان ها مانند بسیاری از سازندگان مناطق 1 و 2 تهران تنها به فکر منافع اقتصادی خود نبوده و توسعه پایدار را در ساخت وساز لحاظ کرده اند.

با فرهنگ لوکس و لاکچری مخالفیم

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۸ ساختمان ماندگار در کشور در حال ارزیابی است، یادآور شد: ما با ترویج فرهنگ لوکس و لاکچری مخالف هستیم، مصالح باید درست و مطابق مسائل زیست محیطی استفاده شوند و شاخصه های ما شاخصه سلیقه ای و گران قیمت نیست.

کریم گفت: با توجه به این که آیین‌نامه این ساختمان ها یک آیین نامه کیفی است، اجازه همکاری با سازمان‌های دولتی را داریم و در حال حاضر با هفت ارگان مرتبط در حوزه صنعت ساختمان تعاملات قابل قبولی برقرار کردیم.

دبیر کمیته کسب و کار انجمن معماری تهران اظهار کرد: با توجه به تجمیع پلاک ها در محلات، کوچک بودن مساحت های ساختمان ها و شرایط طرح های تفضیلی شهرها فعلا امکان صنعتی سازی این نوع ساختمان ها در ایران وجود ندارد.

در ادامه این مراسم محمدعلی زاهد عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروز برای اولین بار دانش ساخت ساختمان های ماندگار در ایران اجرایی شده و جوان های خلاق کشور توانسته اند هم سطح با استانداردهای جهانی فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه پایدار منافع نسل فعلی و نسل آینده را تامین می کند، از این رو باید مورد اهتمام ویژه فعالان حوزه ساختمان قرار گیرد و نسبت به آن فرهنگ سازی جامعی انجام شود.

گفتنی ست در پایان این مراسم لوح نشان ماندگار به مدیرت گروه ساختمانی آرک اولین سازنده ساختمان ماندگار اهدا و از وی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز