خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان مطرح کرد:

اصفهان عصاره کشور است/ اجازه نمی‌دهیم هیچ کالایی بی‌دلیل گران شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۹۲

استاندار اصفهان گفت: اصفهان عصاره و چکیده کل کشور در زمینه های امنیت، صنایع و معادن، نیروی کار خلاق و با فرهنگ است و باید از این فرصت تاریخی با برخورداری از نیروی انسانی باهوش، ظرفیت های فراوان صنعتی و تاریخی به عنوان الگویی برای توسعه کشور استفاده شود.

دکتر محسن مهرعلیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که با حضور معاونین استاندار برگزار شد، اظهار داشت: امسال فرصت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی فراهم شده است که با اعتماد و توجه به خود و بدون اتکا به درآمدهای نفتی با بهره مندی از نیروی‌های پرتوان و ارزشمند داخلی، موقعیت جغرافیایی و اقلیم مطلوب و تاریخ و تمدن غنی برمشکلات غلبه کند.

وی ادامه داد: امسال سالی متفاوت را در روند اداره امور اقتصادی، سیاسی؛ فرهنگی و اجتماعی شاهد خواهیم بود.

استانداراصفهان برجام را اقدامی ارزشمند و با اثرات مطلوب خواند و افزود: به دلیل کارشکنی‌های آمریکا، برجام هرگز اثرات واقعی و کامل خود را نداشت و نهایتاً با اعلام خروج آمریکا از برجام این کشور در تلاش است که به هر بهانه‌ و شیوه‌ای بر جمهوری اسلامی فشار وارد کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به طرق مختلف از همان ابتدای انقلاب اسلامی درصدد دشمنی با جمهوری اسلامی بودند و ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کردند، افزود: امروز پس از ۴۰ سال شدیدترین شرایط را لمس کرده‌ایم و دشمنان که تلاش کردند با اقدامات بازدارنده کنند ایران را در سیطره منطقه‌ای محدود کنند، اما در این کار موفق نشده‌اند و به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌خواهند از سیطره ایران در کشورهای منطقه جلوگیری کنند؛ این درحالی است که ما مصمم تر و مقاوم تر حرکت می کنیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه مزاحمت‌ها و تحریم های دشمنان شاید سرعت حرکت جمهوری اسلامی را کند نماید ولی نمی‌تواند ما را از حرکت بازدارد؛ افزود: آمریکا با آن همه ادعا در حال انزواست چراکه خودخواهی توأم با نادانی دارد و مردم این کشور نیز این رویه را نمی‌پذیرند و کشوری که ادعای مرکزیت دموکراسی دارد ، خود پیرو آن نیست و در یک پیمان بین‌المللی چند جانبه نمی‌تواند متعهد بماند.

وی با بیان اینکه ویژگی سال ۹۷ این است که باید از ابعاد اقتصادی و بدون اتکا به بیرون فعالیت نماییم، افزود: در حال حاضر فرصت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی فراهم شده است که با اتکا و توجه به خود و بدون اتکا به درآمدهای نفتی با بهره مندی از نیرویهای پرتوان و ارزشمند داخلی، موقعیت جغرافیایی و اقلیم مطلوب و تاریخ و تمدن غنی برمشکلات غلبه کند.

استانداراصفهان خاطر نشان کرد: اگر حتی ذره ای در دل خود اتکا به خارجی داشته باشیم ، نمی توانیم کشور را بسازیم ، همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس نیز با اتکا به خود بر دشمنان پیروز شدیم.

اصفهان باید با اجرای برنامه های مبتنی بر استقلال و خودکفایی ، الگویی برای توسعه ی کشور باشد

استانداراصفهان در ادامه سخنان خود اظهارداشت: با توجه به اینکه اصفهان عصاره و چکیده ی کل کشور در زمینه های امنیت، صنایع و معادن، نیروی کار خلاق و با فرهنگ است باید از این فرصت تاریخی ایجاد شده با برخورداری از نیروی انسانی باهوش، ظرفیت های فراوان صنعتی و تاریخی به عنوان الگویی برای توسعه ی کشور مطرح شود.

وی با بیان اینکه برنامه های مبتنی بر استقلال و خودکفایی در کشور وجود دارد که در استان نیز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: سرمایه گذاری در بخش های عمرانی، ارتباطات بین المللی و به ویژه گردشگری مبتنی بر ظرفیت های این استان در حال انجام است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه شاید دشمن در مقطع کنونی بتواند درآمد نفتی ایران را کم کند، اما نمی‌تواند سایر قابلیت‌های کشور از جمله پتانسیل‌های گردشگری را از ما بگیرد، خاطر نشان کرد: باید در جهت جذب گردشگر تلاش نمود و در این راستا باید حداکثر استفاده از خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای بزرگ دنیا صورت گیرد.

* پرواز اصفهان - سن پترزبورگ تا دو ماه آینده برقرار می شود

وی به اقداماتی از قبیل پکیج های گردشگری و پروازهای مستقیم با شهرهای خواهر خوانده اشاره کرد و افزود: با طراحی بسیار دقیق و خوبی که با آژانس های مسافریتی، اتاق های بازرگانی و دیگر مسئولان صورت گرفته است پکیج های گردشگری اصفهان- یزد و شیراز و همچنین اصفهان- کیش برای جذب گردشگر بیشتر طراحی شده است.

 مهرعلیزاده با بیان اینکه سن پترزبورگ و اصفهان شهرهای خواهرخوانده هستند اما اصفهان نتوانسته است از این ظرفیت برای جذب گردشگران روسیه و توسعه گردشگری خود استفاده کند، افزود: چیزی که نتوانسته؛ زمینه بهره برداری از قرارداد خواهرخواندگی اصفهان با روسیه برای توسعه صنعت گردشگری را فراهم کند ، نبود پرواز مستقیم بین این دو شهر است.

استاندار اصفهان تقویت صنعت گردشگری بویژه در بخش بین الملل را مستلزم تهیه و توسعه زیرساخت های این صنعت دانست و اظهارداشتتصریح کرد: در سفر اخیر به شهر سن پترزبورگ چگونگی توسعه همکاری بین شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا دو ماه آینده پرواز مستقیم بین این دو شهر برقرار شود.

وی اضافه کرد: می توانیم برای درآمدزایی بخش صنعت گردشگری و رشد اقتصادی استان زمینه همکاری با سایر شهرهای خواهرخوانده اصفهان از جمله کوالالامپور، بوسان کره جنوبی و ... را بیش از پیش فراهم کنیم و از این طریق درآمدهای استان را بدون اتکا به اعتبارات ملی که بخش زیادی از آن طریق فروش نفت تامین می شود را افزایش دهیم و به اشتغالزایی استان نیز کمک نماییم.

* اجازه نمی دهیم هیچ کالایی بی‌دلیل گران شود

مهرعلیزاده در ادامه با بیان اینکه وضعیت آب، معیشت مردم و کنترل بازار دغدغه استانداری اصفهان است، افزود: با تمهیدات و گفت‌وگوهایی که با تولیدکنندگان شده، تلاش می‌کنیم، اجازه ندهیم هیچ کالایی بی‌دلیل گران شود.

استانداراصفهان خاطر نشان کرد: با وحدت و همدلی نخبگان با دولت و مردم و وحدت مردم با دولت و با توجه به آزمون های سختی که مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول تاریخ به خوبی پشت سرگذاشته اند و به یک نظام مستحکم تبدیل شده ایم و از این برهه نیز عبور می نماییم و سرافرازی مردم ایران اسلامی را در تاریخ حفظ می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز