خبرگزاری کار ایران

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان:

فعالیت ۵ هزار نیروی کار در شرکت‌های دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۲۳

پارک‌های علم و فناوری با در آمد متکی به فناوری و نوآوری در مقایسه با شهرک های صنعتی توان اقتصادی قابل توجهی دارند.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته در اصفهان، هزار شرکت دانش بنیان ایجاد شده است، ادامه داد: عملکرد شهرک علمی و تحقیقاتی در به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی به گونه‌ای بوده است که هم اکنون بالغ بر۵ هزار نیروی کار دارد که بیش از ۸۵ درصد آن تحصیلکرده و با مدارک کار‌شناسی و بالاتر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی کشمیری با بیان اینکه فلسفه وجودی و رویکرد مجموعه پارک‌های علم و فناوری اقتصادی است، گفت: پارک‌های علم و فناوری با در آمد متکی به فناوری و نوآوری در مقایسه با شهرک‌های صنعتی توان اقتصادی قابل توجهی دارند.

وی بیش از ۴۳ صنعت فناوری و حجم سرمایه گذاری ۴۶۲ میلیارد ریال را نشان دهنده ارزش افزوده سرمایه گذاری در شهرک دانست و گفت: نرخ موفقیت شرکت‌ها در دوره رشد بیش از ۷۰ درصد است این در حالی که در بازار کسب و کار این موفقیت حدود ۱۰ درصد است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، ساخت پارک کودکان را با هدف آماده سازی ذهنیت کودکان برای رویارویی با دنیای فناوری است که تاکنون بیش از ۱۰۷ هزار نفر در مقاطع تحصیلی مختلف از آن بازدید کردند.

وی با اشاره به تفاوت‌های بین پارک و شهرک صنعتی گفت: در شهرک‌های صنعتی تنها شرکت‌ها در مکان شهرک مستقر می‌شوندکار ولی دغدغه مدیریت پارک علم و فناوری پس از استقرار شرکت‌ها، رشدعلم و تبدیل علم به ثروت و حضور در عرصه‌های ملی و بین المللی است.

کشمیری، کار اصلی مدیریت مجموعه را ارائه خدمات و برنامه ریزی رشد و توسعه شرکتهای مستقر در شهرک دانست و گفت: شرکت‌ها در سه گروه شامل رشد مقدماتی، رشد فناوری و پارک علم و فناوری شیخ بهایی که می‌توانندبا ساخت بلوکهای در پارک ساختمانی استقرار یابند.

وی برخورداری از معافیت‌های مالیاتی به مدت ۲۰ سال، بهره‌مندی از قوانین کار مناطق آزاد تجاری در اشتغال نیروی انسانی و روابط کار، سایر حمایت‌های مالی و قانونی، تجهیزات، امکانات و مشاوره‌های مدیریتی و اموری و کمک در بازاریابی را ازجمله حمایتهای شهرک از شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و افزود در این زمینه شهرک با تجربه ۱۵ ساله خدمات ارزشمندی را در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، وجود آزمایشگاه‌های تخصصی را ازجمله امتیازات شهرک اعلام کرد و افزود کلیه آزمایشگاه‌ها با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان و خارج از آن به اشتراک گذاشته شده است.

کشمیری با اشاره به تاریخچه تشکیل پارک علم و فناوری در استان اصفهان گفت: تا کنون ۲ پارک علم و فناوری شامل پارک علمی شیخ بهایی در فضای ۴۰ هکتاری و پارک علمی و فناوری ابوریحان با مساحت ۲۱ هکتار که زیرساخت‌های آن فراهم شده است و یک مرکز رشد هم در حال ساخت است.

وی با اشاره به پذیرش هزار شرکت دانش بنیان در طی سیزده سال گذشته آمار رشد پذیرش شرکت‌ها را مطلوب ارزیابی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز