خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان:

۵۴ درصد از حجم مخازن سدهای استان خالی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۳۲۱

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد: باوجود بارندگی‌های فصل بهار اما هنوز ۵۴ درصد از حجم مخازن سدهای استان خالی است.

به گزارش ایلنا از لرستان، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از نیمی از حجم مخازن سدهای استان لرستان خالی است، گفت: باوجود بارندگی‌های فصل بهار اما هنوز ۵۴ درصد از حجم مخازن سدهای استان خالی است.

وی افزود: ۶۴ درصد از حجم مخزن سد مروک دورود، ۳۵ درصد از سد ایوشان خرم‌آباد، ۷۵ درصد از سد خان‌آباد الیگودرز، ۸۱ درصد از سد کزنار الیگودرز، ۴۳ درصد از سد حوضیان الیگودرز و ۵ درصد از حجم مخزن سد هاله کوهدشت خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه با توجه به پایان فصل بارش و افزایش دمای هوا جبران کمبود آب پشت مخازن سدهای استان غیرممکن است، اظهار داشت: میزان آبدهی رودخانه کشکان در حال حاضر در محل ایستگاه هیدرومتری پلدختر حدود ۳۰ مترمکعب در ثانیه است که نسبت به میانگین آمار بلندمدت، یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

میرزایی ادامه داد: با توجه به پایان فصل بارش، افزایش دمای هوا، شدت تبخیر و شروع فصل آبیاری کشت تابستانه، روند آبدهی رودخانه کشکان به‌شدت کاهشی است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد از حجم مخزن سد ایوشان خالی است و آبی برای رهاسازی به‌منظور جبران کمبود آب رودخانه کشکان ندارد، تصریح کرد: کشاورزان حوزه رودخانه کشکان از کاشت محصولات آب‌دوست خودداری کنند چراکه سبب خشک شدن رودخانه در پایین‌دست می‌شود. 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز