خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تامین منافع کشاورزان در راستای خلق ثروت و درآمد اولویت سازمان است

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۴۰۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه گندم مهمترین محصول درآمدی استان است، تاکید کرد: تامین منافع کشاورزان در راستای خلق ثروت و درآمد اولویت سازمان جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خالد جعفری امروز در جلسه خرید تضمینی گندم و جو استان کردستان با بیان اینکه امسال خرید تضمینی محصول در گرو ثبت اطلاعات بهره‌‌بردار در سامانه جامع پهنه‌‌بندی است، گفت: متناسب با ثبت داده‌‌ها تا ۲۵ اردیبهشت ماه سالجاری ۶۶ هزار و ۲۷۷ گندمکار کردستانی در سامانه نام‌‌‌نویسی کردند.

وی ادامه داد: طبق برآوردها و ثبت سطح زیرکشت ۵۶۶ هزار هکتار گندم در سامانه نیز پیش‌بینی تولید ۷۲۴ هزار و ۶۲۱ تن گندم می‌‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به ثبت داده هفت هزار و ۱۲۹ بهره‌‌بردار جو در استان تصریح کرد: سطح زیر کشت جو ۱۴ هزار و ۴۳۲ هکتار تعیین شده که از این میزان پیش‌‌‌بینی تولید ۲۴ هزار و ۳۶۶ تن محصول جو شکل گرفته است.

جعفری درخصوص ثبت اطلاعات محصول کلزا در سامانه خاطرنشان کرد: در زمان ذکر شده ۵۷۶ کلزاکار کردستانی در سامانه ثبت‌‌نام کردند که از ثبت و پذیرش یک هزار و ۹۷۵ هکتار سطح زیر کشت تولید شش هزار تن کلزا پیش‌‌بینی شده است.

وی افزود: طبق برآوردهای اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی باید امسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شود که خرید ۹۰۰ هزار تن آن پیش‌‌بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه گندم مهمترین محصول درآمدی استان است، ابراز داشت: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت بارندگی و تغذیه کودی مناسب امکان افزون بیش از پیش تولید محصولات زراعی محتمل است.

جعفری اضافه کرد: تامین منافع کشاورزان در اولویت سازمان جهاد کشاورزی است، از این روی امسال ارتقای کیفیت محصول با رعایت سازوکار و استانداردهای لازم جهت خلق ثروت و درآمد برای تولیدکننده لحاظ شده است.

وی ظرفیت نگهداری خرید گندم در استان را ۷۸۰ هزار تن خواند و بیان کرد: از این میزان ۵۳۰ هزار تن قابلیت نگه‌‌داری در سیلوها و مراکز خرید گندم را داراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز