خبرگزاری کار ایران

به میزبانی استان مرکزی صورت می‌گیرد؛

حضورتجار سنگ از ۱۵ کشور خارجی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت سنگ ایران

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۷۰۸

رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران از حضور تجار 15 کشور خارجی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت سنگ ایران در شهر نیمور محلات خبر داد.

به گزارش ایلنا از اراک حسین پورحسنی، رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت سنگ ایران از ۱۷ تا ۲۰ مهر ماه امسال در نیمور محلات خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه از تجار و بازرگانان مرتبط با صنعت سنگ دعوت به عمل آمده است گفت: این تجار از کشورهای ترکیه، افغانستان، روسیه، عراق، پاکستان، قطر، ایتالیا، لبنان، اوکراین، مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران یکی از اهداف این نمایشگاه را معرفی و عرضه آخرین دستاوردهای حوزه سنگ ایران اعلام کرد و افزود: افزایش صادرات سنگ به کشورهای مختلف، مهمترین هدف نمایشگاه سنگ ایران است که دعوت از بازرگانان و کارآفرینان در حوزه صنعت سنگ برای حضور در نمایشگاه به همین منظور دنبال می شود.پیگیری می شود.

پورحسنی بیان کرد: برخورداری صنعت سنگ ایران از بهترین معادن گرانیت، تراروتن، مرمر و مرمریت، ظرفیتی ویژه برای حضور در رقابت های جهانی ایجاد کرده است. 

وی با بیان اینکه صنعت سنگ به عنوان یکی از پویاترین صنایع ایران، توسط بخش خصوصی اداره می شود و دولت کمترین حضور را درآن دارد، افزود: متاسفانه به دلیل نبود برخی زیرساخت ها در هر دوره از نمایشگاه برخی تاجرهای بین المللی برای آشنایی آن ها با صنعت سنگ ایران به نمایشگاه دعوت نشدند.

رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران اعلام کرد: با این وجود در این دوره از نمایشگاه با برنامه ریزی های صورت گرفته، امکانات رفاهی خوبی تدارک دیده شده است. در این راستا یک مسجد و یک سالن اجتماعات بزرگ بین المللی و استاندارد در این نمایشگاه ساخته می شود تا به بهترین نحو پذیرای تجار و بازرگانان بین المللی باشیم.

پورحسنی همچنین ادامه داد: برای سنگ کوب در این دوره از نمایشگاه موقعیتی مناسب در نظر گرفته شده که محفوظ بوده و از زیبایی طبیعی خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مقدمات اجرایی این طرح از خرداد ماه سال جاری آغاز می شود، مطرح کرد: در سال های گذشته، تجار و بازرگانان، ۸۵ درصد سنگ کوب های نمایشگاه را خریداری کردند و تمامی تجار توانسته اند این محصول خود را به فروش برسانند.

رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران تصریح کرد: حضور تجار و بازرگانان بین المللی در این دوره ازنمایشگاه فرصت مناسبی برای معدنکاران کشور فراهم می کند تا سنگ معدن خود را در مقیاس جهانی معرفی کنند و آن را به فروش برسانند.

نمایشگاه بین المللی‌صنعت سنگ ایران در ۱۰ کیلومتری جاده محلات به شهر نیمور بعد از شهرک صنعتی شهید بابایی برپا می شود.

تولیدات متنوع صنعت سنگ ایران و کشورهای دیگر در هشت سالن تخصصی این نمایشگاه بین المللی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز