خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اردبیل خبر داد:

موافقت وزیر ارتباطات با ایجاد دیتا سنتر در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۴۸۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل دستاوردهای سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان را به طور کامل تشریح کرد.

به‌گزارش ایلنا، بهمن حسین‌زاده در جمع خبرنگاران گفت:‌ قبل از سفر وزیر ارتباطات با تشکیل جلسات هماهنگی نیازمندی ها و کمبودهای بخش‌های IT و ICT استان بررسی و در قالب 12 مکاتبه رسمی در زمان حضور وزیر ارائه شد.

وی با اشاره به نتایج سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وزیر موافقت کردند اپراتور همراه اول ضمن عقد تفاهم نامه نسبت به ایجاد دیتا سنتر در مرکز استان اقدام کند.

حسین زاده با اشاره به اینکه توان ارائه ترافیک بالا و پهنای باند بیشتر با امنیت و کیفیت مطلوب از مزیت های ایجاد این دیتاسنتر بوده افزود: در توسعه فضای کسب و کار دیجیتال در استان نقش بسزایی خواهد داشت.

 معاون استاندار اردبیل در بخش دیگر سخنانش گفت: صدور دستور توسعه اینترنت در اماکن عمومی از طریق WiFi رایگان در اماکن عمومی از جمله در شهر سرعین، پایانه مسافربری اردبیل، بقعه شیخ صفی الدین، گمرک بیله سوار و مناطق گردشگری فندقلو، دریاچه گیلارلو گرمی، فندقلو نمین و آبگرم گیوی از دیگر نتایج این سفر بود.

حسین زاده ادامه داد: همچنین تجمیع دکل های مخابراتی اپراتورهای تلفن همراه، توسعه اینترنت پرسرعت در 400 روستای جدید استان، افزایش تعداد دستگاه هایATM روستایی از دیگر دستورات وزیر بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل تصریح کرد: با درخواست مقامات استان، وزیر به سازمان تنظیم مقررات رادیویی دستور داد در اسرع وقت نسبت به حل مشکل رومینگ ناخواسته تلفن همراه در مناطق مرزی استان اقدام کند.

وی با بیان اینکه رفع اختلال و پوشش کامل آنتن تلفن همراه در جاده های دارای مشکل نظیر جاده های جدیدالاحداث فیروزآباد به خلخال و کلور به درام و نقاط کور جاده سرچم اقدام کند، اضافه کرد: وزیر ارتباطات با ایجاد 35 سایت BTS در روستاهای مرزی استان جهت بهبود کیفیت و پوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت در نقاط مرزی نیز موافقت کرد.

حسین زاده در ادامه با اشاره به موارد مطرح شده در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: بررسی مطالعه و اجرای پروژه فیبر نوری در مسیر راه آهن میانه به اردبیل، برقراری پوشش مطلوب تلفن همراه و داده در مناطق گردشگری، ایجاد پردیس تولید محتوا در محل دانشگاه محقق اردبیلی و ایجاد زیرساخت فیبرنوری برای دستگاه‌های اجرایی استان از دیگر مواردی بود که در این سفر مطرح و مقرر شد واحدهای مختلف وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات موارد را بررسی و اقدام لازم را به عمل آورند و پیگیری های لازم از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز