خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردکان تاکید کرد:

نظارت بر استفاده از مصالح بومی در روستاها

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۹۰

فرماندار اردکان با اشاره به اهمیت حفظ بافت سنتی روستاها، بر استفاده از مصالح بومی در ساخت و سازهای روستایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ هادی مقیمی در در بازدید از بنیاد مسکن شهرستان اردکان؛ گفت: دستور امام راحل‌(ره) مبنی بر تأسیس این بنیاد به فاصله کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی، نشان از اهمیت رسیدگی به محرومان و اقشار ضعیف در نگاه متعالی انقلاب و امام عظیم‌الشأن دارد و نباید این هدف بزرگ فراموش شود.

فرماندار اردکان با اشاره به این‌که بنیاد مسکن متولی اصلی ساخت و ساماندهی مسکن در روستاهاست بر ضرورت توجه به نحوه ساخت‌وسازها تأکید کرد و گفت: در دهه‌های اخیر، صنعت گردشگری مورد توجه قرارگرفته و از این منظر، بافت‌های قدیمی روستاها و بوم‌گردی‌ها باید تقویت شوند.

وی افزود: در این حوزه، بنیاد مسکن باید با داشتن نقشه راه بر حفظ اصالت میراث فرهنگی و شکل سنتی در روستاها از طریق نظارت بر استفاده از مصالح بومی در نماسازی، کف‌سازی و... نقش‌آفرینی کند.

مقیمی با تقدیر از تهیه طرح هادی روستایی برای کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان؛ به وظایف محوله به بنیاد مسکن در این حوزه اشاره و اظهار داشت: در طرح‌های هادی روستایی باید نظارت دقیق و جزئی‌تری در حوزه کاربری‌ها و نیز محدوده روستاها صورت گیرد.

فرماندار اردکان، مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاها را مناسب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد این رویه همچنان با جدیت ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز