خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردکان خبر داد:

رشد ۵/۵ درصدی اقامت مسافران نوروزی در اردکان

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۴۱۸

فرماندار اردکان گفت: آمار مسافران اقامت یافته در اردکان در سال‌جاری 212 هزار و 537 نفر بود که نسبت به سال گذشته که آمار 201هزار و 457 نفر مسافر را نشان می‌داد، 5.5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، هادی مقیمی افزود: آمار گردشگر این شهرستان در سال گذشته 2میلیون و 301 هزار و 500 نفر بود که امسال به 2میلیون و 488 هزار و 550 نفر مسافر رسیده و افزایش 7.2 درصدی را نشان می‌دهد. 

وی اضافه کرد: بیشترین مراکز مورد بازدید توسط مسافران، چک چک زیارتگاه زرتشتیان اردکان، موزه آیت‌الله خاتمی و گنجینه قنات بوده است. 

فرماندار با بیان اینکه در شهرستان اردکان از چند ماه قبل از نوروز، با تشکیل ستاد خدمات سفر، برنامه‌های خوبی در قالب کمیته‌های ده‌گانه تشکیل داده و ابلاغ به کمیته‌های روسا و بازرسان ویژه نوروزی صادر شده بود و آنها نیز به انجام وظایف خود پرداختند، تصریح کرد: فصل بهار با مسافران و سفر همراه است و تعطیلات نوروزی امسال نیز طولانی و مردم ترجیح دادند که به مناطقی با آب و هوای مناسب نظیر اردکان سفر کنند، این شهرستان دروازه استان یزد است و در حوزه گردشگری تازه وارد ساخت شده است . 

مقیمی اظهار کرد: شهروندان اردکانی با آموزش، گردشگری را به‌عنوان یک صنعت می‌توانند بپذیرند که متاسفانه در این زمینه خیلی عقب‌تر از بعضی نقاط و شهرهای استان یزد و شهرهای مهم گردشگری کشور هستیم. با شعار و تبلیغات نمی‌شود موضوع را به سرانجام و نتیجه رساند، حوزه گردشگری نیاز به وقت و آموزش دارد، جامعه باید درک درستی از صنعت گردشگری داشته و به معنای واقعی در مردم جا بیافتد و درک کنند. 

فرماندار اردکان با بیان اینکه سرمایه‌گذار بدون تردید باید بداند با ورود به این صنعت به سودآوری و ارتقاء فرهنگ و اقتصاد جامعه دست پیدا می‌کند، گفت: این شهرستان امسال آماده پذیرایی میهمانان نوروزی شد. 

مقیمی با بیان اینکه از یکشنبه 27 /12/ 96 تا روز 13 /1 /97 آماربازدید کنندگان به 847 هزار و 550 نفر، نیز بازدید از جاذبه‌های طبیعی 361 هزار و 100 نفر و جاذبه‌های دست‌ساز و المان‌های شهری به 279 هزار و 900 نفر رسید، گفت: مجموع بازدیدکنندگان امسال اردکان 2 میلیون و 488 هزار و 550نفر بود که بخشی از مسافران به‌صورت گذری از شهر گذشته و بخشی هم از طریق ستاد اسکان در مناطقی از محله‌ها اسکان یافتند، همان‌طور، 140هزار و 638 نفر هزار نفر مسافر در مراکز اقامتی، مدارس، زائرسراها و امامزاده‌ها اسکان یافتند. 

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: 71 هزار و 899 نفر هم اسکان چادری در پارک‌ها و بوستان‌ها داشته‌ایم که مجموع اسکان مسافران دراین شهرستان به 212 هزار و 537 نفر رسید. 

مقیمی با بیان اینکه باید واقعیت‌ها را در حوزه گردشگری بپذیریم هنوز زیرساخت‌هایمان در حوزه صنعت گردشگری آماده نیست، تاکید کرد: آموزش به مردم در این حوزه بسیار حایز اهمیت است. معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار باستانی کار زمان‌بری است و باید با دقت انجام شود. 

وی افزود: نیمه اول تعطیلات عید سال‌جاری آمار مسافران اردکان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 تا 7 درصد به دلایلی کاهش پیدا کرده ولی این آمار نیمه دوم تعطیلات تا 13 فروردین به سرعت جبران شد و در مجموع بین 6 تا 7 درصد نسبت به سال گذشته آمار اسکان و مسافران بیشتر شده و این نکته قابل توجهی است. 

مقیمی از همه کارشناسان و اهل فن تقاضا کرد منصفانه موضوع را بررسی کنند و با اعلام راهکار در جذب گردشگر و مسافر به اردکان و رونق این صنعت کوشا باشند. 

وی افزود: صنعت گردشگری در اردکان می تواند بسیار سودآور و پاک باشد. 

فرماندار اردکان از انجمن‌های گردشگری و میراث فرهنگی تقاضا کرد که این حوزه را یاری نمایند و با آموزش‌های لازم به مردم بخصوص افرادی که در بافت‌های تاریخی ساکن هستند یا کسبه‌ای که در نزدیک بافت مشغول کسب هستند و صنوفی که بیرون بافت مشغول‌اند با اهرم‌های مختلف وارد بافت تاریخی شده و گردشگران را به بازدید از آثار تاریخی اردکان هدایت کنند . 

مقیمی جاذبه‌های طبیعی و حیات وحش اردکان را نیز خاص و متنوع اعلام کرد و گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی در آینده از این ظرفیت های بزرگ و مهم استفاده کرد. 

وی از تمام سرمایه گذاران و علاقه‌مندان درخواست کرد در این حوزه ورود پیدا کنند و گفت: از همه کسانی که دستاندرکار حوزه گردشگری، بوم گردی، انجمن‌های میراثی و افراد علاقه‌مندی که در شهرستان اردکان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی به دور از هرگونه هیاهویی کارکرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم. 

فرماندار اردکان با گلایه از برخی رسانه‌ها و مدیران فضای مجازی اعلام کرد که گاها غیرمنصفانه و بدون بررسی مطالبی در حوزه گردشگری اردکان درج می کنند.

مقیمی آنها را به کار کارشناسانه و رعایت انصاف دعوت کرد و افزود: از آنها می‌خواهم با نظرات سازنده بیشتر کمک کنند و لازم است بدانند برخی مدیران فضای مجازی با ادبیاتی که به کار می‌برند و بعضا مطالبی می‌نویسند نه تنها خدمتی به حوزه‌های مختلف در اردکان نمی‌کنند بلکه فضای تعامل و همدلی را از دست می‌دهند بنابراین لازم است که کسی که دست به قلم می‌برد سعی کند با چند پیش شرط نظیر رعایت عدالت، انصاف، مهارت و با اطلاعات صحیح و کافی همراه شود که مورد استقبال مردم و مسئولان روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز