خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خبرداد:

بازدید یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از بنا‌های تاریخی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۷۵۸

از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از بنا‌های تاریخی، گردشگری و اماکن مذهبی در استان اصفهان دیدن کرده اند.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، بیشترین بازدید ثبت شده از آثار تاریخی و اماکن دیدنی در استان را به ترتیب باغ فین کاشان، چهلستون و عالی قاپو در اصفهان بیان کرد و گفت: از 27 اسفند تا صبح امروز حدود 900 هزار نفر  شب گردشگر در استان اصفهان اقامت داشته اند.

فریدون اللهیاری با اشاره به اینکه تعدادی از بناها، اماکن تاریخی و گردشگری هم به علت نداشتن ورودی در آمار ثبت نمی‌شود، گفت: با این وجود معمولا میدان امام اصفهان یکی از پربازدیدترین اماکن تاریخی در استان اصفهان است.

در سومین روز فروردین که رکورد بازدید از جاذبه های استان با بیش از 500 هزار نفر بازدید از بناهای این خطه زده شد بطوری که بر اساس نمونه‌گیری‌های آماری در این روز 300 هزار نفر از میدان امام(ره) اصفهان دیدن کردند.

استان اصفهان با بیش از 22هزار بنا و اثر تاریخی که هزار و 850 مورد آن ثبت ملی شده و چهار اثر تاریخی به ثبت جهانی رسیده شامل میدان امام، کاخ چهلستون و مسجد جامع در اصفهان و باغ فین در کاشان، یکی از مقصدهای گردشگران در ایام نوروز است.

نوروز پارسال، بیش از 3میلیون گردشگر با سفر به استان اصفهان از جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان دیدن کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز