خبرگزاری کار ایران

در دولت تدبیر و امید رخ داد؛

افزایش 125 درصدی صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۷۳۸

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از افزایش 125 درصدی صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی این استان در طول مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش ایلنا، قادر تقی زاده با اعلام این خبر تصریح کرد: در حال حاضر برای 55 دفتر خدمات مسافرتی مجوز صادر شده است.

وی افزود: تقی‌زاده به افزایش دفاتر در شهرستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید 24 دفتر خدمات مسافرتی داشتیم که همگی در مرکز استان مستقر بود اما پس از این تاریخ 14 مجوز ایجاد دفتر در شهرستان ها صادر شده که شامل چهار مورد در مشگین شهر، چهار مورد در پارس آباد و دو مورد در خلخال است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: علاوه بر این یک دفتر در هر یک از شهرهای سرعین، نیر، بیله سوار و نمین دایر شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون 48 مورد از دفاتر خدماتی فعال بوده و هفت مورد در حال تکمیل پرونده است و احتمالا تا پایان سال فعال می شوند.

به گفته تقی‌زاده در وضعیت فعلی رتبه 19 تعداد دفاتر خدمات مسافرتی را داریم که با فعال سازی هفت دفتر دیگر به رتبه 15 کشوری ارتقا خواهیم یافت.

وی متذکر شد: تاکید ما به دفاتر خدمات مسافرتی توجه به قابلیت‌های استان و جذب گردشگر به این منطقه است و با توجه به ورود سالانه نزدیک به 400 هزار نفر مسافر از آذربایجان دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند در جذب گردشگر خارجی نقش ایفا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد خود شهروندان نیز در صورت تمایل به شرکت در تورهای گردشگری از مجوز تور اطمینان حاصل کنند و موارد تخلف را به اداره کل میراث فرهنگی استان اطلاع رسانی کنند.

تقی زاده به بررسی 11 درخواست دیگر نیز اشاره کرد و بیان داشت: توسعه دفاتر خدمات مسافرتی مورد حمایت میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز