خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری اردبیل:

منطقه آزاد تجاری زمینه‌ساز تقویت گردشگری شمال اردبیل است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۴۶۵

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل منطقه آزاد تجاری را زمینه ساز تقویت گردشگری شمال این استان دانست.

به گزارش ایلنا، قادر تقی زاده در جمع خبرنگاران با تاکید به تصویب و راه اندازی منطقه آزاد تجاری در شمال استان اردبیل این امر را فرصتی برای تقویت گردشگری اردبیل دانست.

وی افزود: یکی از سیاست‌های میراث فرهنگی استان توزیع زمانی و مکانی گردشگری است و در توزیع مکانی گردشگری نیز تقویت محور گردشگری شمال- جنوب استان جزو برنامه های معاونت گردشگری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: از قابلیت‌های شمال استان‌وجود 382 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان به عنوان دروازه ورودی گردشگران کشورهای آسیای میانه به ایران است.

تقی‌زاده ادامه داد: از سویی گمرک، بازارچه مرزی و پایانه مرزی بیله سوار و همچنین فرودگاه و کشت و صنعت پارس آباد از پتانسیل‌هایی است که ایجاد منطقه آزاد صنعتی و تجاری در شمال استان را ضروری ساخته است.

وی تاکید کرد: منطقه  آزاد علاوه بر اشتغالزایی در حوزه کشاورزی، صنعتی و تجاری موجب تقویت گردشگری در شمال استان خواهد شد.

وی متذکر شد: مناطق آزاد از نظر گردشگری به حدی اهمیت دارد که در ساختار سازمانی آنها معاونت گردشگری پیش بینی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: 24 ساعته شدن فعالیت گمرک و پایانه مرزی و صدور ویزای فرودگاهی از دیگر امکاناتی است که در رونق گردشگری بی تاثیر نخواهد بود.

تقی زاده  با اشاره به تلاش و پگیری استاندارمحترم و نماینده محترم ولی فقیه در استان در راستای توسعه زیرساخت هابه ویژه  تکمیل راه آهن اردبیل- میانه وایجاد 200 کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت دوازدهم، اضافه کرد: با تکمیل این خط ریلی و در ادامه اجرای راه آهن اردبیل- پارس آباد  و اتصال به خط ریلی آذربایجان شاهد تحول قابل توجه توسعه گردشگری استان خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز