خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آبدان گزارش می‌دهد؛

روستاهای بخش آبدان چشم انتظار توجه مسئولان/ جاده‌های فرسوده تهدیدی دائمی برای اهالی

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۱۰۸

وجود مشکلات متعدد برای قطب گوجه‌کاری کشور در روستاهای بخش آبدان سبب شده تا اهالی این روستاها برای رفع مشکلات خود، همچنان چشم انتظار توجه مسئولان باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بخش آبدان در فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان دیر در استان بوشهر قرار گرفته و با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر، شغل اصلی مردم بخش آبدان کشاورزی و دامپروری است.

آبدان را با قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل استان و کشور می‌شناسند که از اوایل آذرماه با شروع فصل برداشت، گوجه‌کارگران فراوانی به این بخش می‌آیند، اما به دلیل توسعه‌نیافتگی راه‌های روستایی، خطر همواره در کمین است.

یکی از جاده‌های بین مزارع در بخش آبدان جاده‌های خط میانی است که به روستاهای احمد آباد، گله‌زنی، ملاسالمی، نوکن و روستای زیبا وصل می‌شود که این جاده یکی از پرتردد‌ترین جاده‌های روستایی این بخش است که چند روستا را به مرکز شهرستان دیر وصل می‌کند.

با سفر به روستای کنارترشان و ملگه از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شدیم؛ روستاهایی با جمعیتی بالغ بر سیصد نفر که روزانه مسیر تردد اهالی و کشاورزان گوجه‌کار از همین مسیر راه روستایی است.

مردم این دو روستا ضمن گلایه از مسئولان می‌گویند: جاده این روستا خیلی فرسوده شده و روزانه شاهد حوادث ناخوشایندی برای مردم هستیم.

یکی از اهالی روستای کنارترشان گفت: هیچ علایمی در محدوده بهشت رضای این روستا به طول یک کیلومتر به سمت این روستا وجود ندارد به طوری که رانندگی در شب را با مخاطرات فراوانی همراه کرده است.

صفر سهولی ادامه داد: بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسا و جریان آب دره‌های فصلی، متاسفانه جاده این روستا وضعیت خوبی ندارد و هر ساله با ایام بارندگی و جاری‌شدن باران در دره فصلی جاده این روستا تخریب می‌شود که این مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم تا دیر نشده وضعیت این جاده را به حالت استاندارد در آورده و با ایجاد دیوار حفاظتی به امنیت مردم در این روستا کمک کنند تا کمتر دچار آسیب شوند.

دهیار روستای کنارترشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این جاده یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های روستای کنارترشان است و نبود دیوار حفاظتی امنیت شهروندان را به خطر انداخته است.

یوسف فولادی تصریح کرد: نامه‌نگاری‌های زیادی با مسئولان انجام گرفته اما بی‌فایده بوده و در حالی که قول‌ها و وعده‌های فراوانی نیز شنیده‌ایم اما تاکنون در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی از مسئولان به خصوص فرماندار شهرستان دیر خواست تا دیر نشده وضعیت راه روستای کنارترشان را حل کنند چرا که با این شرایط، جان خیلی از اهالی این روستا در خطر است.
 
 دیگر شهروند روستای ملگه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به روستاها دارد و نیاز است مسئولان مسئله راه که چندین سال است گریبانگیر مردم این روستا شده را حل کنند.

صمد سبزی عنوان کرد: جمعیت این روستا بالغ بر ۲۸۰ نفر است و در فصل بارندگی و جاری‌شدن رودخانه‌های فصلی، متاسفانه راه تردد مردم به بخش بسته می‌شود و مردم ناچارند در هنگام جاری شدن دره های فصلی در منزل بمانند.

وی با اعلام این که مسئولان نباید فقط در شعار از روستانشینان یاد کنند بلکه باید در عمل نیز به فکر رفع مشکلات آنها باشند، ادامه داد: نیاز است مسئولان به فکر ساخت پل برای مردم این روستا باشند.
 
 علی فخرایی دیگر شهروند روستای زیبا بخش آبدان نیز گفت: مسیر آبدان به روستاهای احمد آباد و ملاسالمی خطرناک است که بر اثر بارندگی‌های سال گذشته و طغیان دره‌های فصلی کاملا از بین رفته و هیچ علایمی وجود ندارد.

فخرایی از مسئولان خواست تا توجه ویژه  به جاده آبدان به سمت روستاهای احمدآباد ، زیبا،گله‌زنی، ملاسالمی و نوکن داشته باشند تا مشکلات تردد و امنیت آنها رفع شود ضمن این که این مسیر یکی از پرتردترین مسیرهای روستایی است که علاوه بر وصل شدن به روستاهای همجوار به مرکز شهرستان  نیز متصل می‌شود.

محمد محمدی دیگر روستانشین ملاسالمی ضمن انتقاد از مسئولان بیان کرد: چندین سال است راه آبدان به روستاهای خط میانی خطرناک شده است و مسئولان از نزدیک تاکنون از این راه بازدید نداشته‌اند.

وی یاد آورشد: راه مسیر نوکن به سمت روستای ملاسالمی حدود چهار سال است که ۶ کیلومتر آن زیرسازی شده اما با وجود مکاتبات فراوان اهالی روستا، تاکنون آسفالت نشده است که نیاز است در این بخش نیز توجهی لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز